Tuesday, July 19, 2011

0

Tips2 Untuk Mengelakkan Laptop Dicuri

  • Tuesday, July 19, 2011
  • Rahman Hatim
  • Share







  • pengalaman menghilangkan laptop memang sesuatu yang menakjubkan..
    terutama sekali untuk mereka yang pandai buat magic..

    tapi pengalaman bila laptop dihilangkan lagi ajaib kan????
    ingat orang yang buat magic jek ker yang pandai hilangkan laptop??
    sebenarnya, seorang PENCURI lagi mahir dalam bab2 menghilangkan barang orang..
    betul tak?
    sebab kebanyakan barang yang dah dicuri biasanya xkan dijumpai semula...

    uwaaaaaaa.. tu yang aku geram tu
    nak pulak bila laptop aku yang hilang.. suka hati die jek nak curi laptop aku
    ingat aku beli laptop tue guna air liur ker?
    ingat aku beli laptop tue guna pasir belakang rumah ker?
    ingat aku dapat laptop tue dari dalam buah durian ker??
    ingat aku dapat laptop tue dari dalam kolam ikan depan umah aku ker?

    warghhhhh... sesedap rasa ambik barang orang tanpa rasa bersalah ek..
    kalau ikutkan memang x halal barang tu dunia akhirat
    tapi bila islam da mengajar umat die supaya redha... maka aku redha je la..
    walaupun ni cerita tahun lepas...

    aku nak keluarkan jugak cerita ni, supaya korang semua berhati-hati dengan laptop yang korang tengah guna tue..

    kalau hilang sebab letak dalam kereta aku x pelik..sebab tu atas kecuaian sendiri..
    tapi bila hilang dalam kawasan hostel.. ataupun rumah sewa..
    sah2 orang2 disekeliling kita jugak yg ambik dan memang x boleh dipercayai..

    kesimpulannya jangan mudah percaya dengan orang yg baru dikenali walaupun tinggal sebumbung..belom tentu orang yg kiter senyum kat die hari2 tu boleh dipercayai..
    AWAS!!! cukup la aku sorang jek yg merasai kesengsaraan bila laptop hilang
    yang lain sila lebih berhati2 yer..

    tips untuk elak laptop hilang:

    -sila pastikan tempat yang anda tinggalkan laptop tu adalah selamat

    -jangan sesekali tinggalkan laptop dalam kereta.. nanti bukan setakat laptop yang hilang..cermin kereta pun kena pecah sekali!

    -orang kata kalau nak tinggalkan laptop kat mana2, terutama sekali dalam kereta (sekiranya terdesak), sila cabut bateri laptop anda dan bawa bersama anda.. kerana dikatakan alat pengesan laptop yang digunakan oleh para pencuri laptop, hanya boleh detect laptop melalui bateri..jangan la pulak bateri da cabut, tapi laptop letak atas seat kereta!! memang la x selamat! (tapi keselamatan laptop x dijamin sepenuhnyer)

    -anda free? ade banyak masa untuk baca versi panjang macam mana laptop aku boleh hilang? meh klik sini ~macam mana laptop aku boleh hilang?~

    Do you like this story?

        
        

    Post a Comment

    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com