Friday, September 9, 2011

Pin It

6

Iklan Anti-Merokok

  • Friday, September 9, 2011
  • Rahman Hatim
  • Share
  • 5 Fakta Sejarah Tentang Rokok - perkara yang menarik yang perlu anda tahu

    1.Tembakau telah digunakan untuk kali pertama lebih daripada 2,000 tahun yang lalu oleh orang Amerika Selatan. Orang-orang Amerika Selatan pertama  yang mencipta rokok Brazil - mereka inilah yang pertama juga menggulung daun tembakau dalam kertas.


    2.Perkataan nikotin dan nicotiana datang dari nama akhir Jean Nicot, salah satu perkataan yang membawa maksud daun tembakau di Perancis.

    3.Tembakau merupakan tanaman utama bagi tanah jajahan Sepanyol dan Amerika. Ia begitu berharga dan mereka juga menggunakan ia sebagai pengganti wang.

    4.Sekeping tanah, tiap-tiap persegi yang kosong itu akan menjadi  tempat   untuk menanam tembakau.

    5.“Reach for a Lucky instead of a Sweet”adalah slogan tahun 1920-an. Pembuat Rokok Lucky Strike mahu masuk ke dalam minda wanita yang menyaksikan berat badan mereka.Jika mereka menghisap rokok ini,berat badan akan berkurang.

    anda saksikan gambar2 iklan Anti-Merokok disini
     merokok akan menyebabkan anda hilang keluarga anda


    daya ketahan seks anda akan berkurang


    paru2 anda akan perlahan-lahan mereput seperti ini


    setiap bara api yg membara dirokok seperti anda membakar duit anda sendiri

    so,sape2 yg merokok tuh,berhenti je la,xde faedah pun merokok nih...
    bnyak balanya,daya ketahan seks berkurang,duit lnyap mcm tu je,

    bodoh btul la....


    Fikirkan Masa Depan Anda

    Do you like this story?

        
        

    6 comments

    September 9, 2011 at 4:47 AM

    wah...gempak gilew iklan anti merOkOk dOrang..
    iklan kita xmemberi impak cam dOrang..
    huhuhuhu

    http://khayalan27.blogspot.com/

    September 9, 2011 at 4:54 AM

    iklan kat negara kita nih bukannya nk bersungguh-sungguh untuk mengurangkan org menghisap rokok,tetapi untuk lebih ramai yg menghisap rokok...terutama sekali nk beli topup kena caj 60sen,hah =.='....

    September 9, 2011 at 5:24 AM

    memang cool. tapi bukan semua mampu memahami hingga ke lubuk hati.

    dill.

    September 9, 2011 at 6:14 AM

    @dill
    btul jgak apa kau ckap nih...

    September 9, 2011 at 8:20 AM

    dulu bf saya perokok tegar tapi sekarang dah berenti..alhamdulillah. dia punya azam yg tinggi untuk berenti! :)

    perempuan memang tak suka lelaki yg merokok. >FAKTA<

    September 9, 2011 at 8:59 AM

    haha...

    lelaki memang tak suka perempuan yg merokok. >Fakta Jugak<

    Post a Comment

    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com