4 Langkah Ini Untuk Buang "?m=1" Tanpa Menganggu SEO


Berikut 4 Langkah Ini Untuk Buang "?m=1" Tanpa Menganggu SEO


Kita semua tahu bahawa " simple tu mudah ". Jadi, dalam siaran ini, saya akan membimbing anda bagaimana cara untuk membuang ?m=1 daripada URL blogger , dan membuat URL nampak lebih profesional dan ringkas. Jika anda selalu perhati apabila anda melawat mana-mana blog Blogger pada telefon mudah alih anda, maka akan dipaparkan kepada anda, ?m=1 dalam alamat halaman (URL). Biasanya, ia adalah kebiasaan parameter untuk paparan mudah alih.


Saya cuba untuk mencarinya di internet (Google, Blog Help ) ramai Blogger telah bertanya soalan tentang "bagaimana untuk membuang?m=1 daripada blogger", tapi takde satu orang pun yang jawab. 


Jadi, saya fikir mengapa saya sendiri yang tidak menyelesaikan isu ini! Dan akhirnya, masalah telah diselesaikan.  Walaupun peyelesian dah ada, tapi korang kena follow step ni.


Mengapa anda perlu membuang keluar "?m=1" daripada URL blogger?


Sebenarnya benda ni tak perlu pun ejas dekat mana-mana bahagian SEO. Bermakna jika korang tidak membuang ?m=1 ia tidak akan menjejaskan SEO blog anda dalam apa jua keadaan, ia juga tidak menjejaskan dalam Google Search Console (Webmaster Tools). Tetapi anda boleh membuangnya hanya untuk membuat URL blog lebih mesra pengguna. 


Ramai blogger pemula menganggap ini semua masalah, tetapi realitinya berbeza sama sekali daripada pemikiran mereka. Ia tidak ditambahkan oleh mana-mana pihak (theme developer), atau orang lain, ia ditambahkan secara automatik oleh Blogger CMS. Tetapi ia bergantung kepada korang sama ada korang nak buang atau tidak. 


Dalam alamat blog saya juga menunjukkan ?m=1 kerana saya tidak membuangnya. Jika anda ingin mengeluarkannya, jadi anda perlu mengikuti langkah-langkah yang diberikan.


  • Buka Blogger dashboard dan klik dekat Layout.
  • Klik pada Add a Gadget dan select HTML/JavaScript.
  • Sekarang copy kod yang dibawah ini, dan letakkan dekat HTML/JavaScript Gadget yang korang buat tu

<script>/*<![CDATA[*/ var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("%3D","%3D") > 0) { var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("%3D")); window.history.replaceState({}, document.title, clean_uri);} var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("%3D%3D","%3D%3D") > 0) { var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("%3D%3D")); window.history.replaceState({}, document.title, clean_uri);} var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("&m=1","&m=1") > 0) { var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("&m=1")); window.history.replaceState({}, document.title, clean_uri); } var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("?m=1","?m=1") > 0) { var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("?m=1"));window.history.replaceState({}, document.title, clean_uri);}; var protocol=window.location.protocol.replace(/\:/g,''); if(protocol=='http'){ var url=window.location.href.replace('http','https'); window.location.replace(url);} /*]]>*/</script>

  • Simpan Gadget sekarang dah jadi URL korang dah bebas dari ?m=1

Saya harap korang telah berjaya menambah kod ini pada blog korang. Jika anda menyukai panduan saya tentang cara membuang ?m=1 daripada blogger , sila tinggalkan ulasan tentang kerja saya dan beritahu saya pendapat anda. Saya sedia membantu..

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama