Lelaki Ni Kongsi Bagaimana Aplikasi Mampu Menghasilkan 100K USD Walaupun Duduk Rumah

 

Lelaki Ni Kongsi Bagaimana Aplikasi Mampu Menghasilkan 100K USD Walaupun Duduk Rumah - Part 1

Lelaki Ni Kongsi Bagaimana Aplikasi Mampu Menghasilkan 100K USD Walaupun Duduk Rumah - Ramai yang ingin tahu macam mana cara beliau berjaya menghasil ribuan hingga ratusan ribu dengan hanya membina beberapa aplikasi, termasuk anda yang sedang membaca ini.


Dengan pembinaan sebuah aplikasi dan disambungkan dengan  platform Google Adsense mampu mengerakkan hasil sehingga 100K USD, pastikan aplikasi yang telah berjaya dibuat itu dimuat turun oleh orang ramai ke dalam telefon mudah alih mereka, terutama telefon yang menggunakan sistem operasi Android.


Kenapa saya lebih kepada android, pengguna android seluruh dunia 71% dari penduduk bumi, boleh rujuk sini (Statcounter User), manakala pengguna iOS adalah 29% sahaja.


Anda pernah tak muat turun mana-mana aplikasi dalam telefon mudah alih anda? ada yang berbayar dan percuma, bunyi sahaja percuma, tapi didalamnya penuh dengan iklan untuk menampung hasil pembuatan aplikasi tersebut, iklan-iklan tersebut mampu menghasil dari 0 USD hingga 100K USD.


Aplikasi Mampu Menjana Income 100K RM Dari Iklan Adsense



Dengan hanya mencipta aplikasi yang sederhana dan mudah, lelaki ini berjaya menghasilkan pendapatan sehingga RM100,000. Sudah tentu hasilnya dari Google Adsense. Platform Adsense dah banyak membantu orang ramai diluar sana dengan kemudahan yang ditawarkan secara percuma untuk yang ingin menghasilkan duit di internet dan juga telefon mudah alih.


Lelaki yang saya sebutkan ini ialah Tuan Yuzairi Isham, dia memang part-time dalam membina aplikasi, dia menjana pendapatan hanya menerusi aplikasi yang dia bina dan berjaya menarik orang ramai untuk muat turun aplikasinya, berterusan dia akan dapat hasil jika ada orang yang menggunakan aplikasi tersebut, hasil Tuan Yuzairi dalam bentuk USD bukan RM!!!


Antara Hasil Dari Apps Yang Dapat Dibuktikan Oleh Beliau 


Rujuk gambar, antara hasil pendapatan USD beliau perolehi:


Beliau berjaya mendapat hasil melalui 3 akaun Adsense sehingga menghasilkan lebih RM100,000, banyak tak? Saya sendiri pun terkejut, sebab 3 tahun lepas pernah dengar sahabat saya, sepupu dia jugak ada membuat aplikasi dan membuahkan hasil 5000 USD setiap bulan.


Saya sendiri sekarang baru nak bertindak, dah siap 1 aplikasi untuk laman web yang anda kunjungi sekarang ni pada bulan lepas, dan hasilnya, Alhamdulillah, syukur untuk sedikit sebanyak yang dapat.


Melalui hasil Tuan Yuzairi dapat tu, saya percaya disebabkan saya ada sedikit pengalaman dalam menghasilkan blog dan menjana income melalui blog menerusi Adsense, dan pengalaman cerita kejayaan sahabat saya yang membuat aplikasi.


Antara Pendapatan Dari Adsense Yang Masuk Ke Akaun Akaun Beliau 


Banyak ke bukti? Ya banyak bukti yang beliau dedahkan, boleh rujuk sendiri pada gambar bawah ni.



Tak pernah tak dibayar, cukup sahaja 100 USD di akaun adsense beliau, ia akan terus transfer ke akaun bank anda setiap 21 hb, kadang-kadang ada bulan yang sedikit lewat. Yang paling cepat untuk pengguna CIMB Bank manakala untuk pengguna Maybank perlu 3-5 hari bekerja baru masuk.


Tuan Yuzairi menggunakan Aplikasi untuk jana pendapatan manakala saya menggunakan Blog untuk menjana USD setiap bulan.


Bagaimana Aplikasi Dapat Menjana Hasil USD?  - Part 2

Anda tahu tak aplikasi yang sedang gunakan sekarang? Contoh yang berikut antara aplikasi popular yang dimuat-turun oleh pengguna:


  • Whatsapp
  • Facebook
  • Youtube
  • Bigo Live
  • TikTok 


Banyak lagi aplikasi selainnya..Antara aplikasi permainan yang sedia ada seperti:


  • Mobile Legend 
  • Angry Bird
  • Candy Crush 


Dan aplikasi permainan yang lain, walaupun anda tak tahu keberadaan aplikasi tersebut, tapi ia ada peminat tersendiri yang mampu membantu anda dalam menghasil pendapatan USD


Hasil yang anda akan dapat adalah apabila aplikasi yang anda buat itu dimuat turun oleh pengguna lain, dan akan muncul iklan dari Google Adsense yang telah dipasang oleh anda, disitulah bermulanya pendapatan harian dalam berbentuk USD.


Iklan yang terpapar pada aplikasi yang anda sambung pada Adsense akan dibayar oleh Google, ia adalah dalam bentuk USD dan cara kiraan oleh Google Adsense untuk pendapatan yang anda dapat adalah:


  • Berapa lama iklan itu dipaparkan.
  • Bila iklan itu di klik pengguna.
  • Bilangan impression.
  • Dan beberapa lagi kaedah.


Noted: Jangan anda sendiri yang klik iklan itu, ia akan menyebabkan akaun adsense anda akan di BAN atau DISEKAT oleh google.


SETIAP BULAN pendapatan ini akan berterusan selagi pengguna menggunakan aplikasi anda, persis seperti blog yang anda kunjungi ini, terpapar dengan iklan, ia akan dibayar apabila pelawat itu mengklik salah satu iklan atau mengikut berapa ramai pelawat yang hadir membaca blog anda.


Bagaimana? berharap anda faham dengan apa yang dijelaskan dengan pendapatan USD terhasil melalui aplikasi yang dibina.


Mesti anda tertanya-tanya, macam mana nak buat aplikasi ni? mudah ke senang nak buat?


Tak susah dan senang nak buat aplikasi sendiri, itulah kata Tuan Yuzairi dan saya sendiri, aplikasi permainan yang simple orang akan suka muat turun dalam telefon mudah alih.


Jangan bandingkan dahulu dan sekarang, dulu nak capai internet, kelajuan hanya 300 kb/s, sekarang 6mb, 10mb, 90mb-300mb/s, nak buat aplikasi semudah memetik daun.


Blog yang anda baca sekarang ni pun sudah mempunyai aplikasinya sendiri, tapi saya tak nak kongsi disini, belum di publish di Google Play Store, saya kongsikan screenshot dibawah kepada anda.



Untuk membuat aplikasi ini juga tidak memerlukan pengetahuan yang tinggi dalam bidang coding atau programming.


Disini anda sendiri akan jimat, sebab anda tak perlu nak upah orang lain untuk buat aplikasi anda sendiri.


Hanya perlu drag & drops sahaja, 1-2 jam dah siap aplikasi tu, anda suri rumah, orang yang baru pencen kerja, pelajar dan sesiapa sahaja boleh buat aplikasi sendiri dan mampu menjana pendapatan USD menerusi Google Adsense.


Bina 1 Aplikasi + Google Adsense = Setiap Bulan Menghasilkan Pendapatan Pasif 


Tak perlu buat banyak kerja, hasilkan satu aplikasi dan letakkan di Google Play untuk orang muat turun, nak lebih lajukan, sharekan aplikasi tu kepada orang ramai.


Tak perlu nak suruh orang beli barang pun. Hanya minta mereka muat-turun apps anda sahaja.


Zaman sekarang ni dalam perniagaan online banyak saingan, tapi anda bernasib baik sebab baca artikel ni, sebab dapat ilmu pengetahuan apa fungsi aplikasi, kita ubah strategi kita dan jana pendapatan untuk kita.


Ambil teknik orang putih buat, kita olah dengan cara kita, pergi jalan merantau satu dunia, tapi hasil tetap ada melalui Adsense menerusi Vlog, Blog dan Aplikasi yang dibuat.


Saya hanya mampu kongsikan kesedaran kepada anda betapa besarnya potensi untuk buat duit dengan aplikasi.


Jika anda nak tahu lebih dan mahu menjana income sehingga RM100K seperti Tuan Yuzairi, klik pada pautan dibawah ini:



Anda akan diterangkan cara bagaimana untuk menghasilkan aplikasi dari ZERO to HERO, sehingga mampu menjana USD menerusi aplikasi anda.


Saya sendiri dah belajar dengan Tuan Yuzairi dan berjaya menghasilkan aplikasi, saya harap selepas ini anda pula yang akan berjaya membina sebuah aplikasi dan menjana pendapatan pasif USD setiap bulan.


Ebook Rahsia Buat Apps Games (OFFER PRICE - RM189) masih lagi dibuka jualan, tapi mungkin akan ditutup jualannya jika kuota sudah penuh dan juga untuk membantu ahli-ahli yang sedia ada.


Kalau anda sedang berkira-kira untuk beli, sila dapatkan hari ini. Lepas ni harga akan naik kepada harga asal, RM249 atau jualan mungkin akan DITUTUP terus!! Klik Butang Yang Tersedia Dibawah:



Saya doakan Semoga anda berjaya dengan aplikasi yang dibina, InshaAllah...Aamiin..


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama