Monday, April 18, 2011

4

Zaman Kanak2 Riang

  • Monday, April 18, 2011
  • Rahman Hatim
  • Share
  • masa kecik dulu, aku ingat aku slalu mintak duit ngan ayah aku tuk beli ding dang+tora
    errr ada ke yg tak tau ding dang/tora ni apa? adehh .. ada biskut bersalut coklat kat dalam kotak tu,
    pastu ada mainan sekali .. rege dedulu - ding dang 5 amah(1.50)hehe, tora singgit ..

    mainan ding dang yg aku pernah dapat yg aku paling ingat sekali - ulat bulu getah yg leh melekat kat dinding
    tora lak - mainan gasing terbang .. ahahaha

    lagi fav aku masa skolah dulu : aiskrim malaysia




    ekceli macam air sirap yg dibekukan dalam sarung plastik je - tapi sedap!
    ada rasa sirap, rasa asamboi (siap ada asam berenang2 dalam tu), rasa milo ..
    rege yg aku ingat - 5 sen kat tempat aku .. pastu naik 10 sen .. pastu 15 sen ..
    lebih kurang tetiap hari mesti beli eskrem mesia ni ..haha


    citer fav aku masa skolah rendah : ultraman ace





    aku sangat aa mengagumi utromen  masa kekecik dulu
    sampai bila cikgu tanya cita2 nak jadi apa, aku leh jawab "nak jadik otromen" .. adehh

    zaman dedulu mana ada PS/wii/xbox dan segala console bagai .. kan?
    so .. memang dedulu, bebudak sume bercampur gaul kat skolah+jiran2 duk bermain bersama2
    zaman skang ni? ntah2 jiran pun tak kenal .. ahahaha

    ok .. antara permainan fav masa skolah dulu .. of cos aa tutup botol

    dedulu takde botol pet/plastik cam skang
    biasanya kami bersidai kat kantin skolah aa
    pastu bodek makcik kantin - mintak penutup botol .. ahahahaha

    Do you like this story?

        
        

    4 comments

    April 21, 2011 at 11:31 AM

    hehe..gee suke askem tuh..gee panggil askem seposen..x pn askemm malaysia..hehe
    penutup botol tu namanya "ceper" hua3

    April 23, 2011 at 7:26 AM

    waaaa..lame da x men ceper n mkn aiskim seposen tue...hihhihi...

    Anonymous
    February 15, 2013 at 1:20 PM

    Hі, І think уour site might bе haνing browser compаtibility
    isѕuеs. Whеn I look at your website in Chrome, it looks fine but whеn opening in Internеt Explorеr, it has ѕome overlаpping.
    Ӏ just wаnted to giѵe yοu a quick hеads uр!

    Other then that, excellent blоg!

    Here iѕ mу weblog; playstation 3 for free

    February 17, 2013 at 5:38 AM

    @Anonymous
    ok..

    Post a Comment

    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com