Sunday, April 12, 2015

0

Berpijak DiBumi Allah,Diri Lalai.

  • Sunday, April 12, 2015
  • Rahman Hatim
  • Share
  • Alhamdulillah syukur kehadrat illahi,selama hayat ini masih wujud diri ini rohnya masih didalam jasad,akanku sampai sepatah dua kata untukmu wahai umat Islam.

       Setiap hari selalu indah,tapi apakan daya nafas yang diberi jasad yang ada tidak sesekali diguna pakai kearah yang lebih baik,memori tidak akan bertahan lagikan umur kian meningkat,hidup tidak akan selama-lamanya bertahan,sampai masa dirimu sudah tiada,hidup didunia yang serba canggih,ujian dan cabaran semakin bertambah,kerja siang malam,mencari rezeki,usaha dan usaha untuk rezeki,berkatnya dilupakan.

    Bila letih datang,yang wajib kamu lupakan, meremehkan yang wajib yang hanya untuk secubit nikmat didunia,pikir la wahai umat Islam,manusia didunia hanya diberi kenikmatan yang tidak bertahan lama,yang bertahan adalah nikmat diakhirat,ianya perlu dicari.


    "Berpijak Dibumi ALLAH,Diri Lalai"

    Jangan sesekali lupakan diri,kisah ini benar ,ianya berlaku kepada seseorang yang kukenali,setiap hari insan tersebut dirinya rasa tidak tenang dan fikirannya sentiasa serabut,hatinya bagaikan sentiasa merasa dirinya tidak sempurna,perasaan yang terpendam belum tahu dimana ingin diluahkan,dek kerana sedikit nikmat dunia,dirinya lalai akan suruh Nya,apakan daya mencari wang untuk masa depan,tetapi tiang agama tidak dikukuhkan,seperti berpijak dibumi Allah tetapi diri sendiri lalai tidak mengendahkan suruhan Illahi.

    Yang lepas diingatkan kembali untuk memperbetulkan yang akan akan datang,sekali kamu lupa diri kamu akan rasa peritnya hilang ketenangan dihati,amalkan membaca al-Quran dan untuk yang bakal menjadi ketua keluarga,kuat tiang agamamu selalulah kemasjid jadikan ianya amalan,manusia ialah hamba Allah yang lemah,sentiasa berdoa ,insyaAllah bersabarlah,doamu akan dimakbulkan.

    Sekian dari insan yang lemah untukmu wahai umat Islam,kita sama-sama memperkuatkan iman dan amalan kita didunia,mula kerja dengan Bismillah,dirimu sentiasa akan diberkati.


    Do you like this story?

        
        

    Post a Comment

    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com