Wednesday, April 6, 2011

0

Alasan Anda Bila Ditahan Oleh Pihak Berkuasa

  • Wednesday, April 6, 2011
  • Rahman Hatim
  • Share

  • Situasi : Anda ditahan oleh pihak polis kerana kenderaan anda bergerak melebihi had kelajuan yang ditetapkan

    Polis: Cik! Kenapa pandu laju sangat nie? tak sabar nak jumpe malaikat ke?

    Hanafi: err.. tuan.. nak buat macam mane. dah motor saya ni laju.. kalotanak bagi saya bawak laju, kenapa tetapkan meter ni sampai 160km/j?..skali sy pulas minyak.. meter naik… asal sy pulas je… meter naik… sayatakot rosak meter saya kejap naik, kejap turun.. kejap naik tuan.. kangjahanam meter sy tak pasal kne ganti baru.. tuan nak ganti ke? lagiponminyak motor saya ni penuh..

    Polis: @#$@#^#%^

    Situasi: Anda telah melanggar lampu isyarat

    Polis: Aduhaiii.. cik… kenape la pegi redah je… kenapa taknak berhenti??

    Badri: lo? asal kene berhenti plak??

    Polis: Kan masa cik redah tadi lampu merah??

    Badri: Apa kaitan dengan berhenti??

    Polis: Merah kan tanda berhenti!!

    Badri: Lo??.. kenapa tak tulis berhenti kat lampu merah tu? akuingatkan rosak lampu tu.. kejap merah, kejap kuning, kejap hijau…selagi tak nmpak tanda berhenti… aku redah je la..

    Polis: wargh!!!!!!

    Situasi: Anda ditahan kerana tidak mempunyai lesen, tapi memandu di jalan raya..

    Alasan 1:

    Polis: dik.. mintak lesen…

    Hanafi: erk!!.. pehal plak mintak lesen orang nip?

    Polis: saya nak tengok lesen adik… tah ada tah tidak..

    Hanafi: ehh… sorry sket ye?.. pehal nak tengop lesen owng nip.. sayabayar RM490 taw untuk sebijik lesen ni!! senang-senang je mintak orgpunye.. nak lesen pergi amek sendiri la!! bayar sendiri la!! ingatboleh dapat free ke? berak pon kene bayar!! (lagi best korang terustinggalkan polis tu)

    Polis: jengkreng kongkeng perem peng heng punye bdak..

    Alasan 2:

    Polis: Dik mintak lesen!!

    Hanafi: hoih!!! pehal ni.. gila ke! tadi saya nak bagi lesen saya katpolis yang duk belakang sana tu… ingat saya ada berapa banyak lesenha?? kalo nak jgak pegi mintak la kat polis belakang sana nun.. dlm 5kilo meter dari sini.. lebih senang tuan buat la lesen sendiri!! apeni… hoihh!!!!

    Polis: Sewel pny budak…

    Situasi: Anda di tahan kerana membuat aksi merbahaya di jalanraya

    Polis: ni sorg agi.. motor tayar 2 bagi kasik 1.. pehal korang angkat tayar depan haa?

    Hanafi: erk… begini tuan.. kitorg bukan merempit.. tadi saya dangeng-geng saya nampak lipas lalu depan motor kitorg.. kalo kitorglanggar, zalim namanya.. semut pun Nabi elak.. ni kan pulak lipas.. apasalahnya kalo kita ikut Nabi.. jadi kitorg angkat la tayar motor kitorgnak bagi penghormatan pada lipas ni.. kasik diorg chan nak idop.. kalodia mati.. sape nak tanggung keluarga dia ni..

    Polis: aduh!!! kene lagi!!


    Situasi: Anda ditahan kerana anda membonceng, sedangkan anda baru lesen L

    Polis: Dik.. tau tak adik da buat salah ni.. adik baru pegang lesen L.. mane boleh membonceng..

    Badri: Lesen L untuk sorang je kan?

    Polis: A’ah.. tau pun,… abes kenapa membonceng??

    Hanafi: dah sekarang saya pegang L, kawan saya badri pon pegang lesenL.. kitorg ada 2 L jadi kitorg boleh naik 2 orang la satu motor.. lagipon depan dan belakang sticker L ada.. 2 Sticker L, dan 2 Pegang lesenL…. Sorry ye tuan…

    Polis: warghh!! kenapa dunia ini begitu kejam!!!

    Situasi: Anda ditahan kerana telah melanggar sebuah Bas di tepi jalan dengan sengaja..

    Polis: awat hang pi langgaq bas tu? nak mampuih ka?

    Badri: Begini tuan.. saya ni takot sikit dengan lipas.. sewaktu sayasyok memandu tadi.. saya ternampak seekor lipas bermundar-mandir didepan kereta saya, tuan.. takan saya nak turun dari kereta pastu pegibunuh lipas tu.. jadi senang citer, sy langgar la bas tu.. tujuan sayanak bagi lipas tu mati… hehehe

    Polis: hampes!!! hampes!!!

    Situasi: Anda ditahan oleh pihak JPJ kerana anda telah memasang tint gelap pada cermin kenderaan anda (kecuali cermin sisi)

    JPJ: cik tau tak? perbuatan cik ni salah… kat Malaysia tinted gelap xleh pakai.. harram… kalo nak pasang, pegi london la..

    Hanafi: Begini cik.. minggu lepas, isteri saya yang baru belajar bawakkete telah memandu kereta saya ke tempat kerja nya.. dalam perjalananpulang, isteri saya hilang kawalan lalu menjunam jatuh ke dalamlongkang… dengan izin Allah, isteri saya dapat diselamat kan..

    JPJ: hoh???…

    Situasi: Anda ditahan pihak polis kerana kenderaan anda tidak mempunyai cermin sisi

    Polis: Dik!! mana cermin sisi motor ni? bukan ke mase adik beli motor ni cermin sisi ada lagi?

    Hanafi: erk… pembetulan,… motor ni bukan saya beli.. ayah saya ek?? sorry sket.

    Polis: Lantak la.. mana perginya cermin sisi ni??

    Hanafi: Pagi tadi, kucing saya telah melanggar cermin yang ada kat umahkami.. jatuh berkecai la cermin tu.. kebetulan masa tu kakak dan maksaya nak pergi kerja.. jadi diorg kene la besolek dlu… jadi sayaterpaksa la cabot cermin sisi saya tu..

    Polis: takkan sampai kedua-dua cermin awak cabot.

    Hanafi: Ye la.. kakak saya satu.. mak saya satu… diorg make-up berjam-jam.. jadik xleh share,,

    Polis: (sambil menghentak kepala otaknya kat kereta peronda) warghh… tensionn.. tension.. *dush*.. *dush*…


    Situasi: Anda diminta ke balai kerana ditangkap memandu dalam keadaan mabuk…

    Polis: Encik… jom ikot saya ke balai..

    Hanafi: ape ni? buat ape kat sana? situ tempat korang la.. korang punyakandang.. pehal ajak aku kat sana plak?.. aku ada umah la woi.. akubeli mahal umah tu.. tanak la duk kat balai korang tu.. da la busuk..muke korang kat sane sume keras macam batu.. tak senyum langsung..tanak la.. ajak la orang lain !!

    Polis: Warghh… tension la aku jadik polis…

    Situasi: Seorang polis trafik meninggal dunia akibat dilanggar oleh seseorang.. dan anda telah disyakki…

    Polis: Kenapa hang pi langgar member aku tu? buang tebiat dah ke?

    Badri: takde la.. dah dia duk terlambai-lambai kat aku.. aku ingatkandia suke kat aku.. masalah skang ni.. aku bukan gay.. kalo aku gay akulayan la mamat duk tengah jalan tu.. dah macam orang giler… aku takotdia rogol aku.. jadik aku langgar dia dlu seblum dia rogol aku..

    Polis: tak pupus lagi manusia macm ko ni ek???

    Do you like this story?

        
        

    Post a Comment

    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com