Batu Yang Paling Unik Di Dunia

D&K akan bercakap tentang perkara yang unik, aneh dan juga fenomena pelik  .. sekarang inilah peluangnya,haha, kami mempunyai senarai batu yang paling unik di dunia dan kisah yang singkat tntang batu2 ini .. adakah anda ingin tahu mengapa batu ini dikategorikan sebagai batu yang paling unik di dunia??
jom tngok gmbar kat bawah nih....


Wave Rock
Hyden, Australia


Gelombang batu ini seperti gelombang lautan .. dan banyak penyelidik berkata bahawa batu ini wujud lebih 2,700 juta tahun yang lalu!! wow lama sungguh ... mungkin batu tertua di dunia .. Berikut adalah batu.

  
Batu Malin Kundang
Pantai Air Manih, Minnagkabau - Padang - Indonesia


Asalnya batu ini adalah seorang anak yang telah yg tlah menderhaka kepada ibunya dan  disumpah menjadi batu .. ini adalah berdasarkan cerita rakyat INDONESIA ..haha



Moving Rock


Tiada kajian dibuat keatas batu ini .. dan tiada seorang pun yang melihat batu ini benar-benar bergerak, tetapi hanya jejak yang boleh menjadi jelas bahawa batu ini boleh bergerak.


Dome of The Rock
Masjidil Aqsha, Yerusalem


mungkin korang semua thu mcm mana kisah batu ini blh terapung...

Ayers Rock
Uluru Alice Spring, Australia


Batu ini boleh menukar warnanya berdasarkan cuaca .. ia boleh bertukar menjadi oren, hitam, biru dan warna lain .. bergantung kepada cuaca ..

Wow ... unik kan? anda tahu semua yang menunjukkan kepada kita bahawa semua benda hidup di dunia dan semua benda-benda yang di dunia ini adalah milik Allah .. Allah boleh membuat segala-galanya ..

Now what?? wanna see more unique things?? haha...

Kompilasi Hantu Sebenar Yg Ditangkap Oleh Cameraman Yg Amatur

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama