Saturday, June 22, 2013

0

SEPULUH TANDA-TANDA KIAMAT YANG BESAR

  • Saturday, June 22, 2013
  • Rahman Hatim
  • SEPULUH TANDA-TANDA KIAMAT YANG BESAR
    Ertinya:
    Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: "Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: "Apa yang kamu perbincangkan?". Kami menjawab: "Kami sedang berbincang tentang hari qiamat". Lalu Nabi saw. bersabda: "Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya". Kemudian beliau menyebutkannya: "Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma'juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka".
    Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat. Sepuluh tanda itu ialah:

    Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
    sap akan memenuhi timur dan barat, ia akan berlaku selama 40 hari. Apabila orang yang beriman terkena asap itu, ia akan bersin seperti terkena selsema, sementara orang kafir pula keadaannya seperti orang mabuk, asap akan keluar dari hidung, telinga dan dubur mereka.

    DOA UNTUK MINTA HUJAN

    اَللَّهُمَّ أَسْقِنَا غَيْثًا مُغِيْثًا مَرِيْئًا مَرِيْعًا،
    نَافِعًا غَيْرَ ضَارٍّ، عَاجِلاً غَيْرَ آجِلٍ.

    “Ya Allah! Berilah kami hujan yang merata, menyegarkan tubuh dan menyuburkan tanaman, bermanfaat, tidak membahayakan. Kami mohon hujan secepatnya, tidak ditunda-tunda.”

    اَللَّهُمَّ أَغِثْنَا، اَللَّهُمَّ أَغِثْنَا، اَللَّهُمَّ أَغِثْنَا.

    “Ya Allah! Berilah kami hujan. Ya Allah, turunkan hujan pada kami. Ya Allah! Hujanilah kami,”

    اَللَّهُمَّ اسْقِ عِبَادَكَ وَبَهَائِمَكَ، وَانْشُرْ رَحْمَتَكَ، وَأَحْيِي بَلَدَكَ الْمَيِّتَ.

    “Ya Allah! Berilah hujan kepada hamba-hambaMu, ternak-ternakMu, berilah rahmatMu dengan merata, dan suburkan tanahMu yang tandus.”

    *kite mghampiri Ramadan...y mne kiamat berlaku pada bulan Ramadan...janji Allah itu pasti...mungkin sebagai peringatan buat kte semua...mari muhasabah diri...


    Monday, June 17, 2013

    0

    Kisah Benar Wanita Tua Yang Menunaikan Haji.

  • Monday, June 17, 2013
  • Rahman Hatim
  • Wanita ini, kerana sudah tua dan uzur, lutut pun lemah dan sentiasa sakit, menggunakan kerusi roda semasa tawaf dan saie. Dia mengupah petugas Arab menolaknya, tujuh kali pusingan tawaf dan tujuh kali berulang alik antara Bukit Safa dan Marwah.

    Beliau menunaikan tawaf rukun dan saie saja. Yang sunat tak mampu kerana uzur. Lagi pun wangnya hanya cukup-cukup saja.

    Namun, ada satu amalan mulia dimiliki Muslimah ini. Yakni mencontohi sunnah Nabi s.a.w., mengasihani dan menyayangi kucing di desanya.

    Dia amat suka memelihara kucing. Di rumahnya banyak kucing. Dia melayan makan dan minum kucing. Dia pungut kucing yang dibuang orang, diberikan makan dan minum, dirawat dan dimandikan dengan sabun wangi.

    Walaupun banyak kucing jalanan itu lemah, sakit, kurus kering atau lumpuh, tetap diambilnya untuk dirawat di rumahnya. Ada yang berkudis dan sakit serius. Pendeknya rumahnya menjadi pusat kucing kurap.

    Maka terkenal lah rumahnya jadi pusat rawatan kucing. Mana-mana kucing yang mati dikuburkan di kebunnya. Demikian begitu kasih Muslimah ini kepada makhluk Allah yang lemah lembut itu.

    Justeru, ada kucing-kucing peliharaannya manja, gemuk dan sihat, serta cantik-cantik belaka, berkat khidmatnya, yang ikhlas.

    Tahun itu beliau berangkat, menunaikan haji dengan menggunakan perkhidmatan Tabung Haji. Gembira dan sayu nian kalbunya, kerana hajatnya untuk ke Tanah Suci, solat di Masjidilharam dan melihat Baitullah di depan mata sudah terkabul sudah.

    Ingin di hatinya untuk tawaf banyak-banyak seperti orang muda dan sihat. Tetapi apakan daya, lututnya sakit manakala badan uzur. Setelah solat fardu sentiasalah beliau memanjatkan doa dan pertolongan Allah, agar hajatnya dimakbulkan.

    Pada suatu hari, semasa hendak pergi solat di Masjidilharam dengan keadaan bertongkat, beliau terjumpa seekor kucing yang kurus, comot, lemah dan lapar.

    Apabila kucing itu hendak bangun berjalan, ia jatuh berkali-kali. Kasihan nian wanita tua itu melihat makhluk Allah itu menderita dan sengsara di kota suci Makkah.

    Lantas diambilnya kucing itu, diurutnya tubuhnya yang lemah itu. Dibelikan sebungkus nasi berlauk dan diberikan minum air zam-zam yang murni.

    Dengan takdir Allah, kucing itu pulih dan sihat. Kucing itu telah menggesel kaki Muslimah tadi, lalu menjilat kedua-kedua tapak kakinya. Ajaib sungguh, kaki dan lututnya yang sakit tadi, tiba-tiba menjadi sihat dan kuat, seperti orang muda.

    Muslimah tua tadi dapat tawaf sebanyak-banyaknya, ikut suka hatinya. Tertunailah hajat yang terbuku di hatinya selama ini, berkat menolong seekor kucing di Makkah yang mulia itu..

    Setelah tawaf wida (selamat tinggal) dan menziarahi Masjid Nabawi, hajah yang solehah tadi berserta rombongannya bersiaplah untuk pulang ke Malaysia.

    Sewaktu hendak menaiki tangga pesawat di Jeddah, Muslimah tua tadi terlopong melihat seekor kucing yang mirip kucing yang ditolongnya sewaktu di Makkah dulu.

    Kucing itu duduk di sisi tangga pesawat itu sambil matanya merenung sayu padanya. Apabila Muslimah tadi sampai ke anak tangga teratas, kucing tadi ghaiblah daripada pandangannya.

    Demikianlah ganjaran dan berkat orang yang mengasihi kucing, seperti Nabi kita s.a.w. mengasihinya di dunia ini, lebih-lebih besarlah pahala menunggunya di alam akhirat nanti. Amin

    WallahuA'lam.


    Sunday, June 16, 2013

    0

    Perhimpunan Di Turki 2 Juta Rakyat Hadir

  • Sunday, June 16, 2013
  • Rahman Hatim
  • Perdana Menteri Republik Turki, Recep Tayyip Erdoğan Menerima Sokongan Kuat Daripada Rakyatnya Biarpun Turkey Berdepan Dengan Demonstrasi/Rusuhan Daripada Sebahagian Penyokong Pembangkang. Lebih 2 Juta Penyokongnya Berhimpun Dalam Perhimpunan Yang Dianjurkan Oleh Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP) di Istanbul.

    Perhimpunan tersebut membawa mesej 'Hormatilah Kehendak Rakyat'.

    Sebahagian petikan dari ucapan PM Turki:

    > Saya mahu katakan kepada Kesatuan Eropah (EU) agar jagalah batas sempadan kamu, adakah kamu memiliki autoriti asal untuk mengambil sebarang keputusan menentang kami? Saya tidak mengiktiraf dengan keputusan-keputusan EU kerana Turki bukanlah negara yang memiliki keanggotaan penuh EU.

    > Saya mahu bertanya kepada semua yang berada di Istanbul..jawablah dengan suara yang kuat agar kesemua bandar-bandar di Turki dan dunia mendengar jeritan kamu serta mereka yang merancang mahu merosakkan Turki menggeletar di hadapan kaca televisyen..mereka semua sedang melihat kita.

    Erdogan: Adakah kamu semua berdiri teguh di sebalik demokrasi?

    Orang ramai: Yaa.

    Erdogan: Adakah kami melaksanakan undang-undang?

    Orang ramai: Yaa.

    Erdogan: Kamu semua akan pertahankan kehendak rakyat?

    Orang ramai: Yaa.

    Erdogan: Adakah kamu semua menyokong saya?

    Orang ramai: Yaa.

    > Kita adalah anak cucu cicit Empayar Seljuk yang mana telah menghimpunkan Timur Tengah di bawah satu panji..kita juga adalah anak cucu cicit Empayar Uthmaniyyah yang telah menghimpunkan 3 benua di bawah satu panji.

    > Erdogan menceritakan, salah seorang ahli parlimen pembangkang mewakili Parti Rakyat Republik (CHP) telah berkata kepadanya, "permasalahan kami bukannya di Dataran Taksim tetapi dengan kerajaan," Lalu Saya (Erdogan) berkata kepada mereka, "sesiapa yang mahu menjatuhkan kerajaanku dia mesti bekerja keras untuk memenangi pilihanraya parlimen akan datang dan bentuklah kerajaan."

    > Dalam ucapan, Erdogan menuduh ahli-ahli parlimen dari parti pembangkang CHP menyokong dalang di sebalik kejadian yang berlaku (demonstrasi Dataran Taksim). Beliau menegaskan, ini adalah cara mereka (politik/dasar) kerana mereka telah gagal dalam peti undi.

    > Erdogan menjawab kepada pihak-pihak yang menyangka bahawa apa yang berlaku di Turki sekarang ini adalah kesinambungan dari 'Arab Spring', "kamu semua sewajarnya mesti tahu bahawa Turkey Spring telah bermula pada tahun 2002 tetapi kamu tidak mengendahkan ia, padahal kamu ada mata, namun kamu tidak melihat.'

    > "Hari ini tidak ada sesiapa pun dari ratusan ribu yang telah datang berhimpun membawa molotov (bom petrol) atau teringin membuat kerosakan dan membakar," ujar Erdogan.

    > Wahai siaran-siaran berita antarabangsa; BBC, CNN, dan REUTERS..sembunyikanlah gambar ini dan sembunyikan pemandangan ini..pada beberapa hari yang lalu, kamu telah menyiarkan rakaman-rakaman dan berita yang mengelirukan tentang Turki. Jika kamu semua mahu mengambil gambar tentang Turki, datanglah ke sini yang menampilkan pemandangan sebenar Turki.

    > Turki bukanlah sebuah taman seumpama Dataran Taksim dan rakaman gambar yang disiarkan oleh 'orang yang berat sebelah' tidak menggambarkan kedudukan sebenar Turki..pemandangan yang kamu semua lihat hari ini adalah Turki yang sebenar.



    Saturday, June 15, 2013

    0

    7 JENIS PAHALA YANG AKAN BERTERUSAN WALAUPUN SUDAH MENINGGAL DUNIA

  • Saturday, June 15, 2013
  • Rahman Hatim


  • Dari Anas RA berkata bahawa ada tujuh macam pahala yang dapat diterima seseorang itu selepas matinya:

    1. Sesiapa yang mendirikan masjid maka ia tetap pahalanya selagi masjid itu digunakan oleh orang untuk beramal ibadat di dalamnya.

    2. Sesiapa yang mengalirkan air sungai selagi ada orang yang minum daripadanya.

    3. Sesiapa yang menulis mushaf ia akan mendapat pahala selagi ada orang yang membacanya.

    4. Orang yang menggali perigi selagi ada orang yang menggunakannya.

    5. Sesiapa yang menanam tanam-tanaman selagi ada yang memakannya baik dari manusia atau burung.

    6. Mereka yang mengajarkan ilmu yang berguna selama ia diamalkan oleh orang yang mempelajarinya.

    7. Orang yang meninggalkan anak yang soleh yang mana ianya selalu mendoakan kedua orang tuanya dan beristighfar baginya yakni anak yang selalu diajari ilmu Al-Qur’an maka orang yang mengajarnya akan mendapat pahala selagi anak itu mengamalkan ajaran-ajarannya tanpa mengurangi pahala anak itu sendiri.

    Abu Hurairah RA berkata, Rasulullah SAW telah bersabda: “Apabila telah mati anak Adam itu, maka terhentilah amalnya melainkan tiga macam:

    1. Sedekah yang berjalan terus (Sedekah Amal Jariah).

    2. Ilmu yang berguna dan diamalkan.

    3. Anak yang soleh yang mendoakan baik baginya.


    Tuesday, June 11, 2013

    0

    Hatinya Tidak Buta

  • Tuesday, June 11, 2013
  • Rahman Hatim
  • Adik Mohammad Qayyim Nizar Bin Sarimi, 14 tahun daripada Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Melor, Kelantan telah mencipta sejarah apabila beliau sekali lagi telah dinobatkan sebagai Juara Tilawah Peringkat Kebangsaan 2013 yang telah diadakan di SMAKL pada 25-26hb Mei 2013 baru-baru ini.
    Qayyim adalah satu-satunya peserta yang cacat penglihatan (yang telah menggunakan Qur'an Braille) yang telah sampai ke tahap ini sehingga berjaya mengalahkan johan-johan tilawah daripada semua negeri di seluruh Malaysia.

    Qayyim terus mengulangi sejarah kecemerlangan yang telah dicapainya sejak beberapa tahun yang lalu.
    Adik Qayyim pernah menjadi Johan Pertandingan Azan Peringkat Kebangsaan pada tahun 2006-2007 dan kemudiannya Johan Tilawah Kebangsaan Sekolah Rendah Peringkat Kebangsaan pada tahun 2010 dan juga 2011.

    Walau pun dilahirkan dengan kecacatan penglihatan, namun kekurangan ini tidak menghalangnya untuk cemerlang dalam pelbagai bidang.
    Mohamad Qayyim juga pernah dinobatkan sebagai naib juara program realiti Adik-Adikku anjuran JAKIM dan RTM pada tahun 2010.

    Semoga adik Qayyim akan terus membesar menjadi tokoh yang hebat seumpama Abdullah Ibn Makhtum r.a mahu pun seperti tokoh-tokoh ulama silam yang tersohor.


    Monday, June 10, 2013

    0

    Gara-gara Kentut Malu Yang Dapat

  • Monday, June 10, 2013
  • Rahman Hatim

  • Aku baru kawin & duduk dgn bini aku bdua. Aku ni ada tabiat suke mkn telo rebus. x tau la nape, sedap agaknye. Sejak aku kawin tabiat tu kurang sket sbb bini aku msak sedap2 tp dh lame gak la aku x pekena telo rbus ni.

    So, citernya bulan lps balik dr keje, kete aku rosak, aku cal bini aku n ckp aku balik lmbt sbb kena menapak. Sbb lapar sgt,masa otw tu, aku singgah kedai mkn.. ada telo rebus! apelagi..........., aku mkn nasi dgn telo rebus lah n order lg wat ratah.
    Sbelum balik aku bgkus lak, wat mkn smbil bjalan balik. kenyang yg amat, mklumla bls dendam sbb lama xmkn.

    Buke je pintu rmh, bini aku ckp "abg, ada 'surprise'.." smbil sengih2 dia tutup mata aku n ikat ngn kain hitam n pimpin aku ke meja makan. Aku pn duduk, dia siap pesan jgn try2 nk buka ikatan.
    Aku nk gi toilet sbb perut start buat hal, tp mls nk spoilkan 'surprise' bini. Aku pn tahan je le dulu..

    Tetiba fon bini aku berbunyi, dia angkat n gi jauh dr meja. Aku agakla, smp ke dapor dia pegi.

    Peluang ni, aku pn kentut sbb dh dr td aku tahan.. bau bleh tahan sbb mkn byk telo..ok, lg skali.. aku pn angkt sbelah punggung dan lps lg satu das!
    PRUTT! bau mmg xhingat, aku pn x tahan.. lama plak bini aku ni, aku x sbr nk tau surprise dia. Aku rase nk kentut lg.. aku bangun, tonggeng dan PROTT!!.. fuhh lega. bau mcm bangkai.. dekat 2,3minit bru bau hilang..

    Pstu bini aku dtg & mtk mf sbb lmbt, dia pn jerit 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY ABG!!' Lupe lak arini bday aku, dia suh aku buka kain pnutup mata, aku buka.. mulut aku terus melopong..

    ALAMAK!!! aku tgk merah padam muke bpk n mak mertua aku, adik2 ipar aku, duduk keliling meja mkn. Bos n jiran sblah rmh aku pn ade? Aku nk cover malu, aku pn tanya la bpk mertua aku, 'dah lama ke bapak smpai?' Slamber je bpk mertua aku jwb '"dah lama, sbelum kentut pertama lagi!!"
    Baca yg ini bole hilang stress!!!!


    0

    Handphone Clone Terbaik!!!

  • Rahman Hatim

  • Kepada sesiapa yang tak cukup model nak pakai HP mahal,Kami membekalkan Telefon Clone Terbaik!!!!
    Untuk maklumat lanjut,order, boleh PM sy di Handphone Clone Terbaik!!!
    atau boleh call/sms sy Rahman Hatim: 0145139867
    **************************




    ○IPHONE 5 (Body aluminium) RM630


    PERCUMA
    • Poslaju
    • Screen Protector

    Warranty ---->http://goo.gl/Og6A6

    Langkah2 untuk membeli ----->http://goo.gl/x8BG6

    Nk tahu barang China atau taiwan ------>http://goo.gl/2JbQA



    *******************

    GALAXY NOTE 2




    *************
    S4 2CORE


    Untuk maklumat lanjut,order, boleh PM sy di Handphone Clone Terbaik!!!
    atau boleh call/sms Rahman Hatim: 0145139867



    Sunday, June 2, 2013

    0

    SEHINGGA DUNIA MENGERTI

  • Sunday, June 2, 2013
  • Rahman Hatim
  • Anak kecil ini terpaksa meminum air di jalanan Halab kerana rejim telah menyekat bekalan air dan juga elektrik di wilayah yang dikuasai oleh mujahidin.

    Dilaporkan, Basyar juga telah mengarahkan tenteranya menyekat bekalan air, elektrik dan membakar tanaman masyarakat awam di kawasan yang menyokong mujahidin.

    Tambahan pula, Syria telah memasuki musim panas yang sangat memerlukan bekalan-bekalan tersebut. Doakan mereka.

    Berbeza dgn kita...cuaca panas dan sering blackout membuatkan kita merungut hingga lupa pada mereka di Syria...yg disekat bekalan air dan letriknya...

    andai kita ditempat mereka, apakah mungkin kita akn mengucap kalimah kufur pada Allah?...nauzubillah...

    semoga Allah kuatkan mereka dengan kekuatan orang2 terdahulu...


    Saturday, June 1, 2013

    1

    Islam Akan Menawan Britain!!

  • Saturday, June 1, 2013
  • Rahman Hatim
  • Islam Akan Menawan!! Britain dalam tempoh 20 tahun lagi.Aamin InshaAllah.Di Britain,mengikut kajian Bancian seramai 33.2 juta penduduk England menganggap mereka Kristian,tapi hakikatnya tidak sama apabila melihat sambutan rumah ibadat mereka (Gereja).

    Baru-baru ini,umat Kristian menyambut hari Holy Communion,tapi yang mengejutkan dari 33.2 juta penduduk England yang bangga menyatakan mereka Kristian,gereja yang dibina untuk 1,230 orang hanya 15 orang saja yang datang...

    Tapi umat Islam England yang hanya disediakan sebuah masjid kecil yang mampu menampung kurang dari 500 orang itu,yang datang untuk menunaikan solat seramai 1000 orang!! sehingga ada antara mereka solat di jalan raya seperti pemandangan solat di Masjidil al Haram, Kota Suci Mekkah al Mukaramah.Allahu Akhbar!!.Lebih mengejutkan,ada umat Kristian sendiri berkata ''Kristian akan menjadi agama silam yang pernah bertapak di Britain..''.Dengan senang hati kita sambut InshaAllah


    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com