Perempuan Yang Berpurdah Lebih Cantik?


Mengapa aku melihat perempuan yang berpurdah lebih cantik daripada perempuan yang tidak berpurdah?

1- Allah SWT akan tingkatkan Nur wajah 13 kali ganda daripada wajah asli. Kecantikan wajah seseorang wanita terletak bila Allah SWT beri Nur wajah ini.

2-Manfaat di dunia dengan memakai purdah sepenuhnya. di syurga Allah SWT. beri 70 kali ganda kecantikan La'ibah-ketua bidadari. inilah menfaat rohani dan akhirat jika wanita dapat amalkan purdah. ini merupakan satu rahmat dan nikmat dari Allah SWT.

3-Fatimah r.ha berkatra kepada Rasulullah SAW." Wahai Rasulullah SAW, jika seseorang itu dapat menjaga auratnya adalah lebih manis daripada madu tetapi untuk mengamalkannya adalah lebih halus daripada seurat rambut kerana untuk menjaga seurat rambut adalah payah.

4. Fatimah r.ha dapat menjaga auratnya dengan sepenuhnya hingga diakhirat kelak apabila ia hendak melintasi titian sirat, Allah SWT memerintahkan senua orang supaya tunduk dan berpaling pandangan mereka dari melihat Fatimah R.ha. beliau sungguh memandang berat pada aurat hingga beliau berwasiat; jika beliau meninggal dunia maka kebumikanlah di waktu malam supaya tiada siapa dapat melihat samada beliau kurus atau gemuk, tinggi atau rendah..

Dipetik daripada kitab Kepentingan dan kelebihan masturat(wanita (Al-Farisi Al-Farisi Mujahadah)


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama