Thursday, February 28, 2013

0

ARWAH IBU LAWAT JENAZAH ANAK(KISAH BENAR)

  • Thursday, February 28, 2013
  • Rahman Hatim



  • Kisah ini diceritakan oleh seorang ustaz yang bertugas memandikan mayat orang Islam di hospital. Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening.

    Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan. Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih, badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa. Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu, wajah jenazah semakin hitam. Selepas lima minit berlalu, barulah ia berhenti bertukar warna. Ketika itu wajah mayat berkenaan tidak lagi putih seperti warna asalnya, tetapi hitam seperti terbakar. Saya keluar dari bilik berkenaan dan duduk termenung memikirkan kejadian aneh yang berlaku itu. Pelbagai pertanyaan timbul di kepala saya apakah yang sebenarnya telah terjadi? Siapakah pemuda itu? Mengapa wajahnya bertukar hitam? Persoalan demi persoalan muncul di fikiran saya.

    Sedang saya termenung tiba-tiba saya dapati ada seorang wanita berjalan menuju ke arah saya. Satu lagi pertanyaan timbul, siapa pula wanita ini yang berjalan seorang diri di bilik mayat pada pukul 4.00 pagi. Semakin lama dia semakin hampir, dan tidak lama kemudian berdiri di hadapan saya. Dia berusia 60-an dan memakai baju kurung.

    Ustaz," kata wanita itu."Saya dengar anak saya meninggal dunia dan sudah seminggu mayatnya tidak dituntut. Jadi saya nak tengok jenazahnya." kata wanita berkenaan dengan lembut.


    Walaupun hati saya ada sedikit tanda tanya, namun saya membawa juga wanita itu ke tempat jenazah tersebut. Saya tarik laci 313 dan buka kain penutup wajahnya

    "Betulkah ini mayat anak mak cik?"tanya saya."Mak cik rasa betul... tapi kulitnya putih."Makcik lihatlah betul-betul." kata saya. Selepas ditelitinya jenazah berkenaan,wanita itu begitu yakin yang mayat itu adalah anaknya. Saya tutup kembali kain penutup mayat dan menolak kembali lacinya ke dalam dan membawa wanita itu keluar dari bilik mayat. Tiba di luar saya bertanya kepadanya.

    "Mak cik, ceritakanlah kepada saya apa sebenarnya yang berlaku sampai wajah anak mak cik bertukar jadi hitam?" tanya saya.Wanita itu tidak mahu menjawab sebaliknya menangis teresak-esak.Saya ulangi pertanyaan tetapi ia masih enggan menjawab.Dia seperti menyembunyikan sesuatu."Baiklah, kalau mak cik tidak mahu beritahu,saya tak mahu uruskan jenazah anak mak cik ini. "kata saya untuk menggertaknya.

    Bila saya berkata demikian, barulah wanita itu membuka mulutnya.Sambil mengesat airmata, dia berkata,"Ustaz, anak saya ni memang baik,patuh dan taat kepada saya.Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja,dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun.Dia memang anak yang baik.Tapi..." tambah wanita itu lagi "apabila makcik kejutkan dia untuk bangun sembahyang,Subuh misalnya, dia mengamuk marahkan mak cik.Kejutlah dia, suruhlah dia pergi ke kedai,dalam hujan lebat pun dia akan pergi, tapi kalau dikejutkan supaya bangun sembahyang,anak makcik ini akan terus naik angin.Itulah yang mak cik kesalkan." kata wanita tersebut.

    Jawapannya itu memeranjatkan saya.Teringat saya kepada hadis nabi bahawa barang siapa yang tidak sembahyang,maka akan ditarik cahaya iman dari wajahnya.Mungkin itulah yang berlaku.Wajah pemuda itu bukan sahaja ditarik cahaya keimanannya,malah diaibkan dengan warna yang hitam.

    Selepas menceritakan perangai anaknya,wanita tersebut meminta diri untuk pulang.Dia berjalan dengan pantas dan hilang dalam persekitaran yang gelap.Kemudian saya pun memandikan, mengapankan dan menyembahyangkannya.

    Selesai urusan itu, saya kembali ke rumah semula.Saya perlu balik secepat mungkin kerana perlu bertugas keesokan harinya sebagai imam di Masjid Sultan Sallehuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.Selang dua tiga hari kemudian, entah kenapa hati saya begitu tergerak untuk menghubungi waris mayat pemuda tersebut. Melalui nombor telefon yang diberikan oleh Hospital Tengku Ampuan Rahimah,saya hubungi saudara Allahyarham yang agak jauh pertalian persaudaraannya.

    Selepas memperkenalkan diri, saya berkata,"Encik, kenapa encik biarkan orang tua itu datang ke hospital seorang diri di pagi-pagi hari.Rasanya lebih elok kalau encik dan keluarga encik yang datang sebab encik tinggal di Kuala Lumpur lebih dekat dengan Klang."Pertanyaan saya itu menyebabkan dia terkejut,"Orang tua mana pula?" katanya.

    Saya ceritakan tentang wanita berkenaan, tentang bentuk badannya,wajahnya, tuturannya serta pakaiannya."Kalau wanita itu yang ustaz katakan,perempuan itu adalah emaknya, tapi.... emaknya dah meninggal lima tahun lalu!"Saya terpaku, tidak tahu apa yang hendak dikatakan lagi.Jadi 'apakah' yang datang menemui saya pagi itu?

    Walau siapa pun wanita itu dalam erti kata sebenarnya,saya yakin ia adalah 'sesuatu' yang Allah turunkan untuk memberitahu kita apa yang sebenarnya telah berlaku hingga menyebabkan wajah pemuda berkenaan bertukar hitam.Peristiwa tersebut telah terjadi lebih setahun lalu, tapi masih segar dalam ingatan saya.Ia mengingatkan saya kepada sebuah hadis nabi,yang bermaksud bahawa jika seseorang itu meninggalkan sembahyang satu waktu dengan sengaja,dia akan ditempatkan di neraka selama 80,000 tahun.Bayangkanlah seksaan yang akan dilalui kerana satu hari di akhirat bersamaan dengan seribu tahun di dunia.
    Kalau 80,000 tahun?

    Ingatlah..azab meninggalkan solat fardhu ini amat dahsyat dan tidak putus-putus seksaannya dari kehidupan dunia hinggalah kehidupan akhirat..Semoga kita semua mengambil iktibar dari cerita ini dan menjadi orang yang sentiasa menjaga solat,InsyaAllah..


    Kredit:fb

    Thursday, February 21, 2013

    0

    Lelaki Mengaji Dalam Koma

  • Thursday, February 21, 2013
  • Rahman Hatim

  • video

    Remaja Jordan yang bertugas sebagai imam mengalami kecederaan dalam satu kemalangan, membaca Al-Quran Al-Karim dalam keadaan yang tidak sedarkan diri setelah keluar daripada bilik pembedahan- SubhanAllah, apa jua kelakuan atau perkataan yang kita gerakkan semasa kita sedar diri, Allah SWT akan gerakkan secara automatik apabila kita dalam keadaan tidak sedar.

    Inilah maksud kata-kata Imam Al-Ghazali yang mengatakan ” apa sahaja perbuatan kita di dunia adalah gambaran perbuatan kita di alam Akhirat nanti “. Betapa malunya kita dihadapan Allah SWT apabila kita berkelakuan tidak senonoh dihadapan Allah SWT di Akhirat nanti.

    Semoga Allah SWT memberi semangat kepada kita semua untuk melakukan ibadat dan menjauhkan kita semua daripada melakukan kejahatan, agar kita berkelakuan dan berkata-kata dengan perkataan terbaik dihadapan Allah SWT nanti, Amin Ya Rabbal Alamin.



    Wednesday, February 20, 2013

    0

    Perempuan Yang Berpurdah Lebih Cantik?

  • Wednesday, February 20, 2013
  • Rahman Hatim

  • Mengapa aku melihat perempuan yang berpurdah lebih cantik daripada perempuan yang tidak berpurdah?

    1- Allah SWT akan tingkatkan Nur wajah 13 kali ganda daripada wajah asli. Kecantikan wajah seseorang wanita terletak bila Allah SWT beri Nur wajah ini.

    2-Manfaat di dunia dengan memakai purdah sepenuhnya. di syurga Allah SWT. beri 70 kali ganda kecantikan La'ibah-ketua bidadari. inilah menfaat rohani dan akhirat jika wanita dapat amalkan purdah. ini merupakan satu rahmat dan nikmat dari Allah SWT.

    3-Fatimah r.ha berkatra kepada Rasulullah SAW." Wahai Rasulullah SAW, jika seseorang itu dapat menjaga auratnya adalah lebih manis daripada madu tetapi untuk mengamalkannya adalah lebih halus daripada seurat rambut kerana untuk menjaga seurat rambut adalah payah.

    4. Fatimah r.ha dapat menjaga auratnya dengan sepenuhnya hingga diakhirat kelak apabila ia hendak melintasi titian sirat, Allah SWT memerintahkan senua orang supaya tunduk dan berpaling pandangan mereka dari melihat Fatimah R.ha. beliau sungguh memandang berat pada aurat hingga beliau berwasiat; jika beliau meninggal dunia maka kebumikanlah di waktu malam supaya tiada siapa dapat melihat samada beliau kurus atau gemuk, tinggi atau rendah..

    Dipetik daripada kitab Kepentingan dan kelebihan masturat(wanita (Al-Farisi Al-Farisi Mujahadah)


    Monday, February 18, 2013

    0

    Berhati-hati Al-Quran Telah Dikeluarkan Oleh Komuniti Kafir Ahmadiyyah

  • Monday, February 18, 2013
  • Rahman Hatim



  • PERHATIAN: TOLONG 'SHARE' .. Sebarkan.

    PERHATIAN SATU SEBARAN DIPERLUKAN ..SHARE SEBERAPA BANYAK YNG BOLEH.

    Satu versi baru al-Quran telah dikeluarkan Apple APP STORE oleh komuniti kafir Ahmadiyyah / Qadiani.

    Nama app adalah"The Holy Quran, Arabic text and English translation". "Diterjemahkan oleh Maulvi Sher Ali, Ahmadiyya Muslim Community" telah jelas disebut dalam maklumat app dalam iPhone App Store.

    Umat Islam perlu peka untuk tidak membeli dan memuat turun aplikasi ini!

    Produk ini perlu diboikot kerana ini adalah salah / mengelirukan & bercanggah dengan ayat Al-Quran yang asal.

    Sila kongsikan kepada semua orang supaya mereka tahu walaupun mereka tidak menggunakan androids atau iPhone tetapi mereka boleh memberitahu orang lain insya-Allah.

    Wednesday, February 13, 2013

    0

    Berjaya Islamkan 7 Profesor Barat Hanya Dengan Jilbab

  • Wednesday, February 13, 2013
  • Rahman Hatim


  • 1: Ummu Abdul Aziz, begitulah wanita ini biasa disapa dalam hariannya. Suaminya seorang doktor yang tinggal di bandar Riyadh, Saudi Arabia.

    2: Pada satu kesempatan, Ummu Abdul Aziz harus menyertai suaminya untuk menghadiri salah satu persidangan perubatan yang diadakan di salah satu negara Eropah. Dengan langkah pasti ia iringi keberangkatan sang suami. Ya, ia sedar sekali bahawa Tuhan yang selama ini ia sembah di negaranya tak lain adalah Tuhan yang akan ia jumpai di negera Eropah tersebut. Tuhan yang satu, Allah. Demikian pula halnya kaum Lelaki yang ia jumpai nya di negara asalnya, Arab Saudi. Oleh kerana itu, sebaik tiba di negara destinasi, keadaannya tidak berubah sedikitpun.

    3: Komitmen untuk sentiasa melaksanakan segala perintah Tuhannya ia selalu pegang dengan baik. Hal ini nampak kelihatan jelas dari cara ia berpakaian. Potongan kain yang dikenakannya menutupi seluruh anggota tubuhnya .. Ya Ummu Abdul Azis mengenakan pakaian secara lengkap sehingga tidak tak sedikitpun anggota tubuhnya yang boleh terpandang mata, walaupun ia berada di kawasan Eropah yang serupa dengan mode-mode pakaian masa kini.

    4: Oleh kerana itu wajar apabila masyarakat Eropah yang menjumpainya merasa hairan dengan pemandangan yang sangat asing seperti yang ia tampakkan. Ia pun mula menjadi pusat perhatian, seakan-akan bertanya ‘”Makhluk apakah yang ada di balik kain hitam ini?” Benar-benar pemandangan yang sungguh aneh bagi mereka.

    5: Pada suatu hari, beberapa wanita Eropah berkumpul mendatanginya. Rata-rata mereka adalah para profesor yang boleh dikatakan sudah cukup berumur. Dialogpun akhirnya berlangsung di antara mereka (Qadaralllah ummu Abdul Aziz mampu berbahasa Inggeris). Dengan begitu beraninya salah seorang daripada mereka mengajukan sebuah soalan, “Kamu pasti kelihatan seperti ini hanya untuk menyembunyikan kecacatan yang ada di tubuh kamu bukan? Atau mungkin sekadar menutupi wajahmu yang nampak tidak cantik??

    6: Ya kiranya anggapan seperti itulah yang tertanam di benak mereka selama ini terhadapnya. Ummu Aziz terus membawa mereka ke salah satu sudut bilik, lalu membuka cadar yang selama ini menutupinya wajahnya. Ternyata ia nampak seperti wanita normal pada umumnya, tanpa ada cacat sedikitpun sebagaimana dugaan mereka. Bahkan mungkin parasnya lebih cantik dari wanita biasanya, insya Allah. Kesempatan ini tentu tidak ia biarkan berlalu begitu sahaja tanpa menyampaikan sesuatu kebenaran.

    7: Setelah memperlihatkan wajahnya, Ummu Abdul Aziz terus bermula masuk ke pembicaraan asas. Ia jelaskan kepada mereka bagaimana Islam meletakkan wanita. Ia paparkan sejauh mana penghormatan agama Allah ini terhadap kaum Hawa selain ia berikan gambaran tentang ajaran agama Islam secara umum.

    8: Tahukah apa yang berlaku selepas itu? Ya setelah tiga jam berlalu, sebanyak tujuh dari sepuluh Professor wanita tadi terus mengikrarkan keislaman mereka! Tak lain kerana Ummu Abdul Aziz atas izin Allah! Bayangkan tujuh orang Professor masuk Islam hanya dalam tempoh tiga jam selepas melakukan dialog.

    9: Sebagai seorang muslimah Ummu abdul Aziz tidak merasa kecil sehingga menjadi asing dengan ajaran agamanya Kehadirannya di negara pengusung faham liberalisme yang jauh dari sistem nilai sosial tersebut. Ia tetap berpakaian muslimah sejati dan tidak mempengaruhinya untuk berganti pakaian ketat dengan hiasan murahan di sana-sini seperti perhiasan kejahiliyahan layaknya barangan murahan.

    10: Tujuh orang professor wanita menyatakan keislaman mereka. Allah pun meninggikan darjat mereka dengan agama ini. Agama yang selama ini menjadi satu kebanggaan tersendiri bagi peribadi seperti Ummu Abdul Aziz. Akhirnnya dari seorang muslimah yang berusaha untuk mengajak umat ini kepada jalan Allah. Ia fungsikan dirinya sebagai media turunnya hidayah bagi siapa yang Allah kehendaki.


    Sunday, February 10, 2013

    0

    Air Mata Ibu

  • Sunday, February 10, 2013
  • Rahman Hatim



  • 1.Setitik air mata ibu jatuh, 10 kebajikan anak hilang, ibu ibu jangan jatuh air mata dan anak jangan bagi ibu jatuh air mata. Biarlah Ibu menangis kerana anak berjaya dan bukan sedih kerana angkara anak.

    2. Kalau balik tengah malam, buka lampu tengok dan tatap muka Ibu, sebab wajah orang tidur akan menampakkan segalanya

    Ada 3 mata yang tak dijilat api neraka
    · Melihat kaabah sehingga menitis air mata.
    · Membaca Al-Qur’an sehingga menitis air mata.
    · Memandang wajah Ibu yang sedang tidur / sedar hingga
    berlinangan air mata

    3 Orang yang kita kena tengok dan selalu pandang dalam hidup, tengok masa tidur.
    · Anak
    · Ibu
    · Suami.

    1. Adalah menjadi satu dosa jika kita mengguna jari telunjuk untuk menunjukkan sesuatu pada Ibu.

    2. Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang buat ibu yang sudah meninggal maka dikira dia anak derhaka walaupun pada waktu ibunya hidup dia tak pernah menderhaka. Maksudnya jika ibu masih hidup atau telah tiada, selepas setiap solat kita mesti mendoakannya.

    3. Doa orang yang masih hidup makbul untuk orang yang hidup dan mati.Jadi doakanlah Ibu kita yang telah tiada.

    4. Ketika melalui kubur, perlahankan dan beri salam, Mereka akan doakan kita “berkatilah si pulan ini” dan jika tak bagi salam, mereka akan kata “celakahlah orang ini” Jadi, jangan lupa bagi salam.

    5. Tanda-tanda siksa Allah atas muka bumi ini antara lain simpan harta sampai mati tak pernah keluarkan.

    6. Sesiapa yang bersedekah selalu, takkan miskin orang itu selamanya.

    7. Jika mak kita sudah meninggal dan semasa hayatnya kita ada peruntukkan wang untuk dia, bila mak kita dah takde teruskan memberi peruntukkan tu sebagai sedekah. “Ya Allah, aku sedekahkan bagi pihak ibuku, semoga pahala sedekah ni sampai kepada ibuku”. Itu yang yang buat ibu kita bahagia di sana.

    8. Kalau kita susah nak bersedekah, bayangkan wajah Ibu kita baru kita ringan tangan nak bersedekah.

    10. Allah panjangkan usia Ibu dan bapa supaya dia sakit dan nyanyuk untuk beri syurga pada anak anaknya.
    Jagalah mereka dengan baik Insyallah, syurga balasanya. Jadi kalau tahu ibu/bapa sakit, berebutlah menjaga ibu/bapa kita. Besar sangat pahalanya.

    11. Allah kalau boleh tak nak kita masuk neraka jadi Allah takkan matikan seseorang dalam keadaan kotor dan berdosa jadi dia bagi kita sakit/malu/miskin untuk membersihkan kita sebelum dia mengambil kita.


    Friday, February 8, 2013

    9

    Cara Halau Jin Yang Masuk Dalam Tubuh Manusia

  • Friday, February 8, 2013
  • Rahman Hatim


  • 1) Al Fatihah.

    Banyak kelebihan yang tertulis dalam bab hadis surat Al Fatihah ini, baca dengan Bismilah bersambung dengan ayat-ayat pertama dan baca ayat seterusnya sehingga cukup 7 ayat, 7 Bersamaan nafas, pada hembus udara, dan minum .. insyallah jin akan keluar ..



    2) Ayat Qursi

    Kata seorang bomoh yang tinggal di Kemaman, apabila kita terjaga pada waktu malam dan terasa seram atau mengalami MIMPI ngeri, korang kena buat Isyarat ludah sebelah kiri, beristigfar dan sambung tidur balik (jangan ludah betul) dan sekiranya, masih bermimpi, baca Ayat Qursi 41 kali, dan sambung tidur, jika masih bermimpi ngeri, itu bermakna tempat tu keras, baca lagi ayat Qursi 41 kali, dan tidur dan jika mimpi jugak, baca ayat-ayat Qursi ulang 41 kali sampai kau menang .., tapi korang nak jimat masa, korang beralih tempat tidur terus, tak payah nak berebut tempat dengan jin. tak gitu?

    7 ayat Qursi yang di baca dan dihembus pada semua arah, atas bawah, kiri-kanan, dan satu telan, juga akan menguatkan pertahanan, insyallah ..

    3) 3 surah terakhir Al Quran
    (Al Ikhlas, Al Falaq, Al Nass)

    Baca 3 surah terakhir dalam Al Quran ini, dan tiupkan pada tapak tangan, sapu tangan pada semua anggota tubuh dan tidur .. Sihir boleh mengelak dan boleh Menutup laluan jin ke dalam tubuh .. (semua dengan kuasa Allah)

    4) Yassin

    Baca Yassin juga boleh mendapat Kekuatan rohani .., pada hembus udara dan bagi pesakit minum .., insyallah ..

    5) Manzil

    Ini antara yang paling Mujarab setelah di ceritakan oleh banyak pengalaman, ayat-ayat Al Quran yang disusun dari hadith Imam Ahmad, Hakim, yang mana di riwayatkan oleh Ibnu Ubai Hazrat Ka'b ra, dan detail korang boleh baca kitab hadith ini dalam susunan sahabat Hayatul Maulana Yusof, pada lembaran kepada 3 jilid 374,

    Jadi, baca pada udara, di sekitar rumah renjis Baki dan minum bagi satu keluarga.

    Buku manzil boleh di beli dengan harga RM 2,50.


    6) Minyak wangi

    ada seorang budak menangis tak henti henti waktu malam, dah beratus ratus ringgit duit di habiskan untuk berubat .., satu hari, beriktikaf jumpa ahli masjid, baca ayat-ayat dia pun datang lebih kurang sambil sapu minyak wangi badan kat budak tu, terus baik .., moralnya adalah, bau minyak wangi adalah yang di sukai Nabi dan Merupakan sunnah Nabi, jin pulak suka pada bau asap atau kemenyang, maka dalam setiap sunnah nabi ada Nur, yang mana boleh menghalau jin jahat .., insyallah ..

    7) Kayu Sugi

    Kembali pada Nur Rahsia Sunnah Nabi, orang setengah rasa kayu sugi tengok kotor tersembur keluar daripada ahli pokot kanan iktikaf, tapi orang cerita, dia pernah berubat dengan cara suginya kayu itu masukkan kedalam mulut pasakit, tonyoh tonyoh sikit kanan kiri atas bawah, jolok jolok sikti, jin tu terus keuar dari badan pesakit, mungkin jin tu rasa sememanya kotor atau Sunnah nabi yang ada Nur itu buat jin itu tak senang duduk .., semua dalam Kuasa Allah ..

    8) Serban hitam,

    Biasa orang pakai macam ni, Belum tiba kat pesakit, jin dah blah, balik rahsia Nur kepada Sunnah Nabi dalam tadi, lu fikirlah sendiri .., tapi kalau naik motor pakai kena saman ..

    9) Celak, jubah putih aksesori dan lain lain ....

    Jin takut bertentang mata dengan orang yang pakai Celak Sunnah dengan niat ikut .., titik Rujuk no 8 tadi dan Yakinlah bahawa setiap Sunnah Nabi dalam Kejayaan ada ..

    10) Fikir Nabi

    Ini satu lagi perisai jin yang terbesar dalam hidup, orang yang ada fikir Nabi akan selamat di alam serta manusia di alam jin, alam kubur dan alam akhirat juga akan selamat .. inyAllah, maka belajar korang kenalah fikir fikir nabi macam Risau ..

    Fikir Nabi yang paling asas adalah: bagaimana semua orang Islam boleh solat berjemaah, Semua orang kafir masuk Islam dan orang Islam semua amal ugama yang sempurna, dan dari cara fikir Risau Nabi Muhammad SAW, akan datang dan HIKMAH ILMU dari Allah ..

    Selamat belajar cara fikir Nabi ..

    11) Sabar

    Jin akan kalah dengan sabar, dalam proses menghalau jin banyak nak kena sabar, sebab jin pesakit akan kuat bila marah, bernafsu, buingung dan lalai .., begitu jugak si Penghalau, banyak nak kena sabar, Tundukkan nafsu dan berzikir .., ni nak kena belajar lagi pada ustaz pengalaman yang ada .., dan jin akan mudah masuk pada manusia, yang indah, ghairah, lalai dan bingung .. ingat tu!

    12) Ahli Tarikat

    Bagus jugak dalam proses menhalau jin, lantik seorang 'ahli tarikat' untuk bantu rohani kita dengan duduk bertawajuh pada Allah di satu sudut, biarkan dia bermunajat dan berzikir halau jin sementara kita tu .., insyallah, proses akan lebih cepat Pengusiran berlaku ..

    13) Botol kicap

    Nabi Muhammad SAW pernah Tangkap jin dan nak ikat kat tiang masjid Nabawi, tapi Nabi tak buat sebab terkenangkan jasa Jin pada Nabi sulaiman as, maka korang yang dah berjaya Tangkap jin, tak payahler nak simpan ke dalam telur, ke dalam botol, sebab sunnah Tangkap bukanlah jin di kurung si jin tu, cubalah islamkan si jin .. itu Sunnah Nabi, dan itu fikir Nabi Muhammad SAW ..

    14) Dakwah

    Halau jin Masa tu, kena niat dakwah, sampaikan kalimah iman padanya, banyak cerita tentang 6 perkara, iaitu Iman, Ibadat, ilmu, akhlak, niat dan takazar .., insyallah, akan dapat pahala korangpun lebih bila jin tu masuk islam ..

    15) Reverse psikologi

    Terkini, korang nak pujuk kena pandailah si jin ni dia suruh keluar, mungkin jin ni syarat yang akan mintak Pelik Pelik, nak ayam hitamler, nak tompok darah putih anjing ker, nak kuku warewolf ker, tak payahler ikut, cakap kat jin jika kau nak semua benda tu, mintak kat Allah, akupun nak mintak kena dengan Allah, kena pandai Reverse psikologi sikit lah .., sebab jin suka lawan cakap secara berlawanan dengan manusia, suruh keluar-tak nak, maka apa kata korang larang pulak tu jin keluar, Sebagai contoh:

    Manusia: "Kau jangan keluar!"

    Jin: "Eh, apa pulak bang?, Tak pernah suruh orang saya tak keluar .."

    Manusia: "Kau duduk dalam tu sampai mati, kalau kau keluar, aku kau tikam dengan keris bersepuh emas hitam"

    Jin: "Eh bang, tak bestler camni, bukan duduk terbaik dalam badan manusia lama-lama, bagiler saya keluar"

    Manusia: "Tak boleh, kau nak duduk sangat, duduk dalam tu sampai mampos, Padan muka kau! Ha ha "

    Jin: "Tolong bang, saya nak keluar ni, jangan tolongler saya tikam"

    Manusia: "Baik, Jika kau nak keluar, keluar kau senyap senyap, jangan bising-bising,"

    Maka, Jin Itupun keluar dan tidak kembali lagi ..


    Boleh gitu?



    Selamat Beramal!

    Kredit:aidawahablovefun


    Thursday, February 7, 2013

    1

    Hanya Berbekalkan 50Sen Ke Sekolah

  • Thursday, February 7, 2013
  • Rahman Hatim

  • Kos sara hidup tinggi... mak bapak terus bekerja untuk menampung kehidupan. Gaji naik tak sampai 5-10%, tapi barang naik lebih 10%. Jangankan kata nak bawak bekal kesekolah... mak bapak nak beli ikan kembong di pasar pun fikir 2/3 kali. 

    Yang ader dan cukup didikan agama ini adalah dugaan. Tapi kalo tak cukup didikan agama dan desakan hidup... Sedar atau tidak telah membuka ruang gejala sosial. Mencuri adalah jalan pintas., Budak sekolah terutama sekolah rendah... apa la yang mereka tau erti kehidupan. ikuti coretan seorang guru yang melihat sendiri dan merasai sendiri situasi ini hari hari.





    Kringggg..loceng rehat berbunyi.

    "Teriiimaaaa kaaaaasih cikgu!",

    Semua pelajar beredar ke kantin. Tapi seorang pelajar ni tak keluar untuk rehat.
    Awak tak rehat ke Alif? Ujar saya ...kepada pelajar ni. Tak cikgu. Jawab alif ringkas.
    Kenapa alif tak rehat? Jawab alif "Mak saya beri 50 sen sehari cikgu. Kat kantin 50 sen ni dapat beli nugget je sekeping. Malu la cikgu beratur panjang2 dapat beli nugget je. Jadi saya kumpul duit hari ini untuk makan hari esok. Jadi saya dapat la makan nugget 50 sen dan air sirap 50 sen. Saya ke kantin hari Selasa dan Khamis je cikgu " alif tertunduk malu.

    Perasaan saya mula bercampur baur, sedih sebak. Di zaman 2013 ini masih ada pelajar yang membawa 50 sen ke sekolah. Ramai di antara kita memandang 50 sen jumlah yang kecil sedangkan bagi pelajar ini 50 sen sagat besar ertinya.

    Saya tanya lagi, kalau hari jumaat awak tak pergi kantin la ye?
    "Owh hari jumaat duit 50 sen ni saya sedekah masa bacaan yasiin cikgu. Jawab alif dengan bersahaja. Mak saya kata kalau kita sedekah rezeki kita akan bertambah.."ujar Alif lagi.

    Mata saya dah berkaca...Saya terkejut dan bertambah sebak. Dah la duit ada 50 sen. Siap boleh sedekah pulak. Ya Allah, limpahkanlah rezeki baga keluarga pelajarku ini..luaskan rezeki mereka semoga mereka tidak lagi berada dalam kemiskinan.

    Huh macam terpukul sungguh saya, bayangkan duit 50 sen yang diberi untuk makan, dia infakkan 50 sen untuk tabung sekolah setiap jumaat semasa bacaan yasiin.
    Mungkin kisah ini nampak simple tapi bagi saya ia memberi seribu pengajaran. Mungkin Allah nak temukan saya dengan pelajar ini supaya lebihkan sedekah dan berinfak.

    Bagaimana pula degan kita? Mampukah kita istiqomah bersedekah setiap hari jumaat?

    Ayuh kita berazam untuk lebihkan sedekah pada hari jumaat yang mulia ini. Semoga Allah s.w.t memberikan ganjaran kepada anda semua.

    Thank: Disni

    Monday, February 4, 2013

    0

    Kholil Alias Abu Kholid Alias Hasan Seorang Penjual Roti Yang Syahid

  • Monday, February 4, 2013
  • Rahman Hatim


  • Inilah Kholil alias Abu Kholid alias Hasan, seorang penjual roti asal Padaherang, Ciamis yang mempunyai keinginan kuat untuk menegakkan Syariat Islam yang ditembak oleh Pasukan Thaghut Kacung Kafir Salibis Amerika & ZIonies Densus88 (Laknatullah alaih) di teras Masjid Nur Al Afiah, RS Wahidin Sudirohusodo, Jl Perintis Kemerdekaan, Makassar, Jumat (4/1/2013) sekitar pukul 10.45 WITA setelah sholat dhuha kerana dituduh terlibat jaringan terorisme

    Inilah jenazah beliau yang penuh dengan tanda-tanda kesyahidan (Insya Allah) setelah 1 bulan di simpan di RS POLRI yang akhirnya dikembalikan ke rumah keluarganya di desa Karangmulya, Kec. Padaherang, Ciamis.

    1. Tubuhnya berkeringat
    2. Mengeluarkan bau yang harum
    3. Darah masih mengalir
    4. Tubuhnya tidak kaku, seperti mayat yang baru meninggal beberapa saat.
    5. Wajahnya berseri.

    مَوْتُ الْمُؤْمِنِ بِعَرَقِ الْجَبِيْنِ

    “Meninggalnya seorang mukmin dengan keringat di dahi.” (HR. Ahmad, An-Nasa`i, dll. Sanad An-Nasa`i shahih di atas syarat Al-Bukhari)

    Subhanallah....! lihatlah keringatnya begitu jelas dan nyata, Ini merupakan tanda-tanda Khusnul Khatimah, Insya Allah Syahid..! semoga Allah menempatkan Abu Kholid (rahimahullah) di Surga yang tertinggi.

    Sunday, February 3, 2013

    2

    Pesanan Ummu Muhammad (Isteri As-Syahid Dr Aziz Rantisi)

  • Sunday, February 3, 2013
  • Rahman Hatim



  • Apa yang ingin puan katakan kepada muslimat Palestin yang sedang menunggu giliran syahidnya suami, bapa dan anak-anak mereka?

    Saudari-saudariku yang dikasihi, sesungguhnya peranan wanita bukan sekadar yang kamu sumbangkan sekarang sahaja, bahkan peranan kita adalah bersama suami dan anak-anak kita dan Rasul s.a.w yang telah bersabda:

    "Setiap kamu adalah ketua, dan setiap ketua pasti akan dipertanggungjawabkan ke atas orang bawahannya"

    dan kita sebagai wanita adalah dipertanggungjawabkan di rumah dan bersama-sama dalam perjuangan suami kita dan kita akan dipersoalkan apa yang telah kita lakukan untuk mereka (suami dan anak2)?

    Sesungguhnya telah dilihatkan kepada kita contoh terbaik di lembaran-lembaran terdahulu, maka peranan kita setelah syahidnya suami ataupun anak kita, ialah menyempurnakan peranan kita dalam kehidupan mereka.

    Semoga Allah menetapkan pendirian dan menjaga serta menghimpunkan kita bersama-sama di syurga kelak!

    kredit:Aiman Khairul Azzam

    Saturday, February 2, 2013

    3

    HANYA SEBAB DIA DILAHIRKAN DIDALAM KELUARGA MUSLIM-SUNNI!!

  • Saturday, February 2, 2013
  • Rahman Hatim


  • Ini yang dilakukan Syiah padanya, tak kiralah dewasa, tua, kanak-kanak, mahupun bayi, mereka tetap menzalimi dan mendera tanpa belas kasihan dan hati perut!!
    Syiah mengelar bayi ini!

    Syiah, mungkin saat kamu mengelar, dia diam seribu bahasa, atau dia cuma menangis tanpa merayu kamu menghentikan sikap tidak berperikemanusiaan kamu! TAPI ingatlah! MATI itu PASTI! AKHIRAT itu PASTI! Syurga neraka itu pasti! Allah pasti membalas setiap amal kamu walau sebesar zarah!

    Kami faham kenapa kamu menyiksa dan menzalimi muslim-sunni di Syria!
    TAPI kami tidak faham kenapa kerajaan kita Malaysia masih tidak mahu menghalau keluar duta Syria di Malaysia yang menyokong Bashar ASSad??!!

    Duta Syria, bashar ASSad dan sekutunya sama sahaja!! KELUAR dari negara kami!!


    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com