[Gambar] Bayi Berenang

Phil Shaw dan rakan kongsi beliau Ana Torres menubuhkan London Baby Swim  pada tahun 2008, menawarkan kelas untuk ibu bapa dan bayi berusia enam minggu untuk belajar berenang dan memajukan kemahiran mereka. Nombor yang mendaftar meningkat dari 85 pada tahun pembukaannya kepada 500 musim panas pada tahun tersebut.


 'Kelas yang terbaik untuk bayi mengembangkan pelbagai kemahiran dan pembelajaran' jelas Phil Shaw. Pertama kali bayi bernafas,mereka mengalami pembangunan yang besar kerana otak mereka membesar lebih cepat daripada tahun yang akan datang '

Ia berenang dengan ibu bapa di dalam air dan diajar oleh satu tenaga pengajar yang berkelayakan. Sehingga umur kira-kira sembilan bulan bayi mempunyai refleks lelucon yang ajaib yang menghalang menanggalkan windpipes mereka, yang membolehkan mereka untuk menahan nafas mereka dengan naluri.

Ibu bapa perlu meluangkan masa sehingga empat minggu untuk mengajar bayi mereka membiasakan diri dengan air.







Tidak terlepas juga,iaitu Anak Dr Sheikh Muszaphar yang telah diajar berenang,Dr. Sheikh Muszaphar sedang melatih anaknya menyelam. Anaknya mampu bertahan 7 saat di dalam air.






4 Ulasan

  1. huhu sis yg dh besar ni pun tak reti berenang , malu2

    BalasPadam
  2. comel ! :D hehe .
    mun ade jgak nak belajar berenang , last last tenggelam jugak . hehe

    BalasPadam
  3. untunglahh baby dah pandai berenang ,,sy dah besar pun tak reti lansung T_T

    BalasPadam
  4. kecik2 dah ajar anak berenang bagus2...cerah mase hadapan

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama