Monday, November 28, 2011

2

Terowong Cinta di Kleven, Ukraine

  • Monday, November 28, 2011
  • Rahman Hatim
  • Terowong kereta api yang indah ini dipenuhi dengan daun yang dipanggil Tunnel of Love terletak di Kleven, Ukraine.













    Wednesday, November 16, 2011

    0

    Tangkapan ISA,Najib Tipu Rakyat

  • Wednesday, November 16, 2011
  • Rahman Hatim

  • Jabatan Undang-undang dan Hak Asasi Manusia (Juham) dan Jabatan Hal Ehwal Sabah dan Sarawak, Dewan Pemuda PAS Pusat menempelak sekeras-kerasnya tangkapan yang dikenakan ke atas 10 orang Pendakwah di Tawau, Sabah di bawah Akta kuku besi, ISA pada 14/11/2011 yang lalu.

    Kami telah dimaklumkan oleh ahli keluarga mangsa yang ditahan bahawa tangkapan tersebut dilakukan oleh Jabatan Pasukan Petugas Khas (Operasi Counter Terorism) Bukit Aman diketuai oleh DSP Azman bin Omar. Keluarga/Waris orang yang ditangkap dimaklumkan sehari kemudian yang mereka ditangkap di bawah Seksyen 73 (1) AKDN 1960 (ISA).

    Kami amat terkejut dengan situasi malang ini tatkala Perdana Menteri pada malam hari Malaysia mengumumkan akan memansuhkan ISA dan Akta Buang Negeri 1959 serta kononnya akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.
    Maka benarlah sangkaan PAS dan kebanyakan rakyat selama ini bahawa janji Perdana Menteri untuk memansuhkan ISA sebenarnya hanyalah suatu pembohongan terancang bagi memperbodohkan rakyat Malaysia kononnya kerajaan Umno/Barisan Nasional ingin memartabatkan Malaysia sebagai  sebuah Negara yang paling demokrasi di dunia.

    Untuk Maklumat Lanjut Klik SINI 


    Tuesday, November 15, 2011

    2

    Jambatan Didalam Parit Di Kota De Roovere

  • Tuesday, November 15, 2011
  • Rahman Hatim
  • Semasa abad ke-17, satu benteng telah dibina di atas garisan Air Brabant Barat Belanda untuk memberi perlindungan daripada pencerobohan oleh Perancis dan Sepanyol. Kota De Roovere dikelilingi oleh parit yang airnya cetek, berlumpur dan tidak sesuai untuk bot lalu disitu. Baru-baru ini kubu ini dibuka untuk pelancong,dan kubu tersebut telah dihiasi dengan sebuah jambatan tenggelam yang pasti akan memberi pandangan dramatik untuk kubu tersebut.

    Dari jauh, jambatan itu dapat dilihat dengan mata. Aliran parit yang mengalir berterusan, paras air berada pada tahap yang sama. Apabila pelancong mengunjungi benteng itu, jambatan itu telah muncul sebagai tempat berehat di dalam air.

    Projek baru ini telah dianugerahkan dengan BNA berprestig (Kesatuan Arkitek Belanda) Tahun 2011, Wilayah Selatan.









    Kredit Gambar


    Sunday, November 13, 2011

    5

    Seni Lukis Jalan Di Festival Chalk Sarasota

  • Sunday, November 13, 2011
  • Rahman Hatim

  • Festival Sarasota Chalk membawa masuk artis dari seluruh dunia untuk memaparkan seni mereka di jalan Sarasota, Florida. Festival yang berlangsung dari 1 - 7 November, 2011.

    Festival menarik 200,000 pelancong untuk melihat lebih daripada seratus artis dari seluruh dunia mengubah Burns Square di pusat bandar Sarasota dengan hanya menggunakan kapur sebagai turapan untuk lukisan mereka. Antara barisan yang menyertai tahun ini termasuk inovator 3D seni Kurt Wenner dari Washington, Melanie Stimmell Van Latam dari California, Michael Kirby dari Maryland, Leon Keer dari Belanda, Eduardo Relero dari Sepanyol, Vera Bugatti dari Itali dan Tomoteru Saito dari Jepun.

    Berikut adalah beberapa ciptaan yang menakjubkan dari festival itu.














    Saturday, November 12, 2011

    0

    Rahsia Dan Fakta Ayat Kursi

  • Saturday, November 12, 2011
  • Rahman Hatim
  • Dalam sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yang duduk di depan pintu rumah. Tugasnya ialah untuk menanam keraguan di hati suami terhadap kesetiaan isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadap kejujuran suami di luar rumah. Sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk rumah sehingga Baginda mendengar jawaban salam dari isterinya. Di saat itu syaitan akan lari bersama-sama dengan salam itu.


    Hikmat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-hadis:

    1) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat
    tidurnya, Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya
    hingga subuh.

    2) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang
    Fardhu, dia akan berada dalam lindungan Allah SWT hingga
    sembahyang yang lain.

    3) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang,
    dia akan masuk syurga dan barang siapa membacanya ketika hendak
    tidur, Allah SWT akan memelihara rumahnya dan rumah-rumah
    disekitarnya.

    4) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap shalat
    fardhu, Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang
    bersyukur, setiap perbuatan orang yang benar, pahala nabi2, serta
    Allah melimpahkan rahmat padanya.

    5) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya,
    maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya – mereka
    semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

    6) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang, Allah
    SWT akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti
    orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.

    7) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan
    niscaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.


    3

    Bayi Dikelar

  • Rahman Hatim


  • BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

    Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

    Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

    Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek...


    ya allah, apa salah baby nih. kejam nya sampai mcm tu sekali dibuat.



    Friday, November 11, 2011

    2

    Kek Perceraian

  • Friday, November 11, 2011
  • Rahman Hatim
  • Penjual Manisan,Fay Millar di London telah membuat kek sejak dia sudah cukup umur untuk mengambil senduk kayu di dapur ibunya(HAHAHA). Beliau secara beransur-ansur mengambil alih membuat kek hari jadi keluarga dan mengajar pada rakan-rakan dan saudara mara, sehinggalah baru-baru ini, dia mula membuat kek untuk meraikan .... "Perceraian". Anggaran harga untuk kek penrceraian ini dari $ 100 hingga $ 1300.

    Xlah mahal sngt,klau sape2 yang nak bercerai tuh,blehlah tempah kek nih...












    Wednesday, November 9, 2011

    9

    Pasangan Penguin 'Gay', Buddy Dan Pedro, Dipisahkan

  • Wednesday, November 9, 2011
  • Rahman Hatim
  • Buddy Penguins Afrika, kiri, dan Pedro, kanan, dilihat di Zoo Toronto. Dua-dua romantiknya telah mula meningkat maju, tetapi akan dipisahkan minggu ini supaya mereka boleh mengawan dengan penguin betina yang lain.









     Cinta tidak dapat mengekalkan pasangan penguin "gay" untuk bersama

    Dua-dua penguin lelaki yang telah lama beroman-romantik di zoo Kanada akan dipisahkan supaya mereka boleh mengawan dan membiak dengan penguin betina yang lain.Pegawai Zoo memberitahu Toronto Star bahawa Buddy, 21, dan Pedro, 10, dilihat sentiasa dalam berkasih-kasihan dan mengawan,tingkah laku yang sama seperti pasangan penguin betina dan lelaki.

    Gerak isyarat romantis termasuk tidur bersama setiap malam, menjaga kawasan mereka, membuat panggilan mengawan dan sentiasa berdiri bersama-sama.

    Selepas mesyuarat agung Zoo diadakan,ia mecadangkan pasangan penguin 'Gay' ini akan diletakkan bersama kembali selepas mengawan dengan penguin perempuan.
    Kerana ramai ahli2 Zoo mengatakan pasangan penguin ini pelik daripada penguin yang lain,selalunya penguin lelaki akan berpasangan dengan penguin betina,tetapi lain yang berlaku,ia berpasangan dengan sesama jenis 'Gay'.


    LOL,hahhahahaha,lawak2


    0

    Live Streaming 2

  • Rahman Hatim






  • Tuesday, November 8, 2011

    3

    Nama Kelab BolaSepak Teraneh/Terpelik di Indonesia

  • Tuesday, November 8, 2011
  • Rahman Hatim
  • Nama bola sepak teraneh??
    pelik la kakah indon nih...
    yak dulu lgi bengong,x habis2 dengan bengong dio,namo kelab bolasepak yg pelik pun nk
    sebar,takde pelik pun aku tngok nama kelab yg pelik nih....

    aku cipta sebuah gmbar yg special untuk kelab yg PELIK nih.....

    memang pelik kelab nih
    aku dah senaraikan nama kelab yg pelik,tngok kat bawah nih:


    1. PERSETUBUHAN
    - Persatuan Sepakbola Tukang Dan Kuli Pelabuhan

    2. PERSEKONGKOLAN
    - Persatuan Sepakbola Cukong Kolong Jembatan

    3. ASSET BERHARGA
    - Asosiasi Sepakbola Tanjung Beringin Harapan Keluarga

    4. PERSEMBUNYIAN
    - Persatuan Sepakbola Masyarakat Kabupaten Banyuwangi Sekalian

    5. PERSEMUR JENGKOLAN
    - Persatuan Sepakbola Semua Rakyat Jepara Dan Pengkolan

    6. ORGASME PUNCAK
    - Organisasi Sepakbola Masyarakat Tebet dan Puncak

    7. PERSETAN KALIAN
    - Persatuan Sepakbola Tanjung Karang Liwa Selatan

    8. PERSENAN DUIT
    - Persatuan Sepakbola Wilayah Ragunan, Duren dan Pluit

    9. PERSIS MONYET
    - Persatuan Sepakbola Istora, Monas dan Wilayah Condet

    10. PREMAN PASAR
    - Persepakbolaan Remaja Denpasar

    11. PERSELINGKUHAN
    - Persatuan Sepakbola Lingkup Asahan

    12. PERAGAWAN SEKSI
    - Perkumpulan Olah Raga Warga Nelayan Sekitar Musi

    13. PERSELISIHAN
    - Persatuan Sepakbola Polisi Kelurahan

    14. PERAWAN
    - Persepakbolaan Para Warga Nias

    15. PERSEROAN TERBATAS
    - Persatuan Sepakbola Rombongan Dokter Balita Tasikmalaya

    16.PSK
    -Persatuan Sepak Bola Kendari

    pelikkan?memang pelik...
    korang nk tahu nape aku buat mcm nih,sbb ada slah satu blog indon tuh duk hina malaysia...
    aku xnk bgi thu korang blog mana,dia buat la satu entri nih,askar terhebat di asia
    dia punye askar ranking  ke 5,4 mcm tuh,asia punye,bukan DUNIA,yg last2 dia tulis,
    malingsia ada rangking ke?klau indo nk lawan malaysia,memang tak dapat la,
    dia cakap mcm tu.......mungkin dia punye askar tuh dh cukup kuat kut,
    smpai dia brani nk cakap mcm tuh...lantak dia la nk ckap apa pun,
    aku dah malas nk ambil thu dah....



    6

    Suami Ini Mempunyai 39 Isteri & 94 Anak

  • Rahman Hatim

  • Memiliki 39 istri dan lebih dari 120 anak dan cucu membuat suaminya mempunyai keluarga terbesar dunia.


    Tak hanya itu, Zionnghaka Chana (67) masih ingin menambah anggota keluarganya dengan menikahi beberapa wanita lagi. “Saya boleh pergi keluar negara di India Mizoram atau India untuk berkhawin,” katanya.


    Mulai dari tempat bermain, sekolah hingga gereja, desa Baktawng di indonesia dipenuhi satu keluarganya 39 istri, 94 anak, 14 menantu dan 33 cucu.


    Keluarga ini merupakan kultus Kristen bernama Channa. Nama kultus itu diambil dari nama ayah Chana, Challianchana, yang meninggal pada 1997. Kultus ini didirikan ayah Chana pada 1930-an dan kini menyebar dalam empat generasi dan kabarnya memiliki 1.700 anggota.


    Sebagian besar anggota ini kini terkenal di seluruh Mizoram karena kemampuannya memahat kayu dan membuat tembikar. Suku Mizo sendiri awalnya merupakan animis hingga ada dua misionaris Baptis Inggris, William Frederick Savidge dan J.H Lorrain, datang ke negara itu pada 1894.


    gue enggak ngerti apa ditulisnya,buat2 fham sudah la...


    Monday, November 7, 2011

    2

    Cara Pasang FB Photo Zoom

  • Monday, November 7, 2011
  • Rahman Hatim
  • Cara untuk pasang FB photo zoom pada korang punye Chrome,kelebihan benda nih,
    korang tak perlu nak bukak profile bila nk tngok gambar yang lebih besar,
    just alihkan mouse pada gmbar dan ia akan kluar mcm nih :


    hebat tak?haha...

    nk cuba?begini caranya,ikut step ni:

    1.bukak link nih

    2. + ADD TO CHROME

    3.tunggu smpai habis install,lpas tu,DAH SIAP!!!

    korang bukak FB,alih mouse pada gambar,ia akan kluar mcm gmbar kat ats nih....




    2

    Cara Pasang PageRank/AlexaToolbar Pada Chrome

  • Rahman Hatim
  • Salam semua,aku ada nk share kat korang semua cara nak pasang PageRank/AlexaToolbar pada korang punye chrome...
    ikut step nih :


    1.bukak link nih
    Seo Status


    2.tekan + add to chrome


    3.tunggu siap install dia punye extensions,lpas habis install,
    tngok kat bucu kanan,ia akan kluar mcm nih,


    dah siap,
    itu saja untuk tutorial kali ini...





    6

    Wanita 23 Tahun Bertukar Menjadi Nenek Dalam Masa Yang Singkat

  • Rahman Hatim

  • Melihat gambar di tepi ini, Anda pasti tidak percaya bahwa gambar itu adalah gadis 20-an tahun dan neneknya. Namun, yang sebenarnya gambar itu adalah orang yang sama, yang difoto hanya slang beberapa hari saja.


    Nguyen Thi Phuong, wanita itu, kini menjadi objek penelitian doktor . ia dipercayai mengalami alergi ekstrem makanan laut yang mengubah kulitnya.


    Phuong, 26 tahun, mengatakan dia mulai bengkak-bengkak pada wajah dan kulitnya mulai kendur pada tahun 2008. Namun saat itu ia tak mencoba mencari pengobatan karena kemiskinannya.Makin hari, penampilannya semakin kendur. Kini, ia bagaikan wanita berusia 70-an tahun.Thanh Tuyen, suaminya, mengakuinya. namun, tukang kayu ini mengaku cintanya pada istri tak pernah memudar.


    Sehari-hari, Phuon selalu memakai penutup muka di depan umum untuk menyembunyikan penampilannya. Baru sekarang, dia menjadi objek penelitian dan pengubatan doktor setelah sebuah Hospital menbiayai seluruh biaya perubatannya.Ia meyakini keadaannya disebabkan oleh alergi pada makanan laut. Dia berkata dia menderita yang amat sangat pada tahun 2008.


    "Saya benar-benar gatal di seluruh tubuh. Saya menggaru ketika tidur," katanya.


    Ia membeli ubat di kedai untuk menghentikan rasa gatalnya. "Setelah satu bulan meminum ubat, gatal berkurang. Lalu saya beralih ke ubat tradisional dan semua gatal-gatal menghilang. Namun, kulit saya mulai melorot dan berlipat," katanya.Phuon kemudian mengambil jenis ubat yang lain dari ubat tradisional untuk mengubati masalah penuaan yang cepat. Namun langkah ini sama sekali tak membantunya.


    Doktor mengatakan mungkin apa yang dialaminya akibat penggunaan jangka panjang obat-obatan tradisional yang terkandung dengan corticoids. Steroid ini mempercepat efek dari ubat, tapi bisa menyebabkan penyakit kulit  yang disebut mastositosis, di mana tubuh menghasilkan sel mast terlalu banyak.Pasangan itu tidak ingat apa ubat yang mereka beli saat itu.




    Sunday, November 6, 2011

    2

    7 Keajaiban Dunia

  • Sunday, November 6, 2011
  • Rahman Hatim



  • Sebenarnya 7 Keajaiban Dunia bukan bangunan-bangunan megah tinggi itu tapi


    Murid-murid sebuah sekolah menengah di Chicago sedang belajar tentang 7 Keajaiban Dunia.
    Di akhir pelajaran, para murid diminta untuk mencatatkan apa saja yang mereka anggap sebagai 7 Keajaiban Dunia.


    Meskipun ada beberapa pendapat yang berbeza, hasil daripada catatan yang paling banyak menunjukkan bahwa 7 Keajaiban Dunia adalah:
    1. Piramid terbesar di Mesir
    2. Taj Mahal di India
    3. Grand Canyon di Arizona
    4. Terusan Panama
    5. The Empire State di New York
    6. Basilika Santo Petrus
    7. Tembok besar China


    Sambil mengumpulkan catatan tentang 7 Keajaiban Dunia tersebut, seorang guru memperhatikan seorang siswi, seorang gadis yang pendiam.
    Gadis ini masih sibuk dengan catatannya, jadi guru tersebut bertanya apakah dia mempunyai masalah dengan tugasnya?


    Si gadis pendiam ini menjawab, “ya, ada sedikit masalah. Saya bingung untuk menentukan 7 Keajaiban Dunia karena ada begitu banyak keajaiban di dunia ini.”


    Gurunya menjawab, “Baik, katakan pada saya apa 7 keajaiban yang awak catat" , dan mungkin saya dapat membantu.”
    siswi ini sedikit ragu, lalu membaca 7 keajaiban yang ia punya, “Saya rasa 7 Keajaiban Dunia adalah:
    1. Dapat menyentuh
    2. Dapat berbicara
    3. Dapat melihat
    4. Dapat mendengar (Dia kembali ragu, lalu kembali berbicara..)
    5. Dapat merasa
    6. Dapat tertawa
    7. Dan Dapat mencintai”


    Ruang kelas itu sunyi seketika, bahkan semua orang dapat mendengar bila ada duit syiling yang terjatuh di ruangan tersebut.
    Kisah ini sedikit mengingatkan kita bahwa kadang hal-hal kecil dan dilihat biasa adalah hal terindah yang kita miliki.


    Kita lupa untuk bersyukur akan apa yang kita punya, sedangkan di luar sana banyak orang yang tidak dapat mendengar, buta, tidak dapat tertawa karena dirundung duka, serta perang yang terjadi di mana-manapun menunjukkan kurangnya kita mencintai sesama.
    Bersyukur pada hal-hal kecil akan membuat kita menghargai apa yang kita miliki.
    Membuat dunia terasa indah dengan cinta dan kedamaian adalah keajaiban yang tidak pernah kita sedari.


    So, be thankful to God for everything He has given for us!





    Saturday, November 5, 2011

    3

    Gambar Superhero Dalam Bentuk Janin

  • Saturday, November 5, 2011
  • Rahman Hatim














  • Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com