Kembar Yang Luar Biasa





pasangan kembar yang paling luar biasa di dunia, kembar bermakna penampilan fizikal yang sama, terdapat begitu ramai kembar di dunia yang mempunyai banyak persamaan terhadap setiap kembar. Biasanya mereka mempunyai penampilan fizikal yang serupa.


Jadi,korang rasa kenapa pasangan kembar ini dipanggil pasangan kembar yang paling luar biasa?  adakah pasangan kembar yang paling kaya, paling berat, paling tua, yang paling rendah dan tertinggi? jom kita saksikan sama-sama.


1.Kembar Yang Paling Berat
Billy Leon McCrary dan Benny Loyd McCrary dikenali sebagai pasangan kembar yang paling berat dalam sejarah dunia. Kedua-duanya lahir pada Disember 7, 1946, Billy meninggal dunia pada 14 Julai, 1979 disebabkan kecederaan tersalah membuat lagak ngeri, manakala Benny meninggal dunia pada 26 Mac, 2001.


Billy mempunyai berat badan 743 paun manakala Benny adalah 723 paun. Dalam tahun 70-an, pasangan kembar ini mengembara di seluruh dunia sebagai rakan kongsi pasukan gusti tag. Mereka menggelar diri mereka pasangan kembar McGuire kerana pengacara di negara-negara asing mempunyai kesukaran untuk menyebut McCrary. Mereka juga terkenal dengan aksi basikal mini mereka.(basikal mini,x sempat naik dah hancur basikal)


2. Kembar Tertinggi
James Lanier dan Michael Lanier dikenali sebagai pasangan kembar sama yang tertinggi di dunia dengan ketinggian 7 6". Kedua-duanya pemain bola bakul(basketball) yang terbaik dan mewakili untuk kolej masing-masing.


3. Kembar Tertua
Pasangan kembar tertua di dunia Qiao Junior dan Senior Qiao dilahirkan pada 18 Jun, tahun 1905, di Weifang City, Provinsi Shandong timur China.


4. Kembar Paling Kaya
Pada usia 20 Mary Kate & Ashley Olsen pasangan kembar terkaya di dunia dengan mempengerusikan pusat borong barangan hiburan. Ditubuhkan pada tahun 1993, ia menjual $ 1 bilion nilai barangan di seluruh dunia setahun.




5. kembar Terpendek
John Rice dan Greg Beras dikenali sebagai pasangan kembar dunia terpendek dengan ketinggian "2'10. pasangan adik-beradik Rice dilahirkan pada 3 Disember, 1951 di West Palm Beach, Florida.





2 Ulasan

Terbaru Lebih lama