Selebriti Yang Disenaraikan Dalam Guinness Book of Records 2012

Guinness Book of Records 2012 tlah menyenaraikan selebriti yg terkenal  antara selebriti yang tersenarai ialah Lady Gaga, Justin Bieber, Taylor Swift, Willow Smith, Lil Wayne, Rihanna dan Prince Williams dan Kate Middleton,setiap seorang daripada mereka telah disenaraikan kerana kejayaan mereka pada tahun ini.

Prince Williams dan Kate Middleton telah  menandakan mereka sendiri dalam sejarah rekod dunia dengan pencapaian  yg paling ramai menonton siaran langsung untuk perkahwinan diraja mereka.




Justin Bieber dimasukkan ke dalam Guinness Book of Records 2012 dengan klip video BABY, video ini telah terpilih sebagai Video Paling Popular dalam laman Youtube. Video ini telah ditonton lebih daripada 400 juta kali di Youtube sehingga 16 Feb.

 Lady Gaga mendapat rekod dunia bagi yang Followers tertinggi dalam Twitter.Lagu Poker Face telah memegang yg paling lama sekali berada di carta tertinggi US Hot Digital Songs.Sementara itu, Taylor Swift mendapat rekod  Jualan  Paling cepat untuk Album Digitalnya.Rihanna juga memegang rekod yang sangat menakjubkan bagi Sebahagian besar AS # untuk single pertamanya iaitu,2010 terdiri dripada RiRi's voice all over it with Rude Boy, Love the Way You Lie, What's My Name? and Only Girl.



Adele membawa rekod untuk minggu-minggu yang paling berturut-turut dengan album nombor 1 di UK untuk perempuan solo, dengan 11 minggu di bahagian atas. Dia adalah wanita yang pertama mempunyai dua single dan dua album di atas UK top five.
 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama