15 Jalan Tercantik di Dunia

The Overseas Highway – Florida Keys

Lebuhraya
 melonjak Luar Negara dari pulau ke pulau di seluruh 42 buah jambatanbarat daya melalui Florida Keys dan ia telah dibina pada tahun 1938 di sepanjang perjalanan kereta api lama yang telah dimusnahkan oleh taufan. 

Lebuh raya inisebahagian besarnya atas air dan dalam kira-kira empat jam, anda boleh menikmati pemandangan yang indah dan lautan dan sudah tentu, yang matahari terbit dan matahari terbenam yang luar biasa jika anda datang ke sini pada masa yang tepat.Semasa cuti, lalu lintas akan membuat perjalanan melalui lebuh raya ini agakpanjang tetapi saya pasti semua orang akan suka tinggal di atas jalan raya iniseberapa lama yang boleh.


Red Rock Scenic Road – USA
The Rock Merah angin Jalan Scenic melalui Red Rock Negara Sedona, seringdikenali sebagai "muzium tanpa dinding". 

Jalan ini menyediakan pemandangan indahbatu-batu merah yang menakjubkan yang seolah-olah hidup seperti semangat tak habis-habis yang menawan hati dan memberi inspirasi kepada semua orang. SisihanRock Scenic Merah juga melalui Tugu Montezuma Castle Negara dan Hutan CoconinoNegara memberi pemandu setiap perasaan yang menakjubkan keakraban dengan alam semula jadi.


Iroha-zaka – Japan


Iroha-zaka jalan penggulungan dari Jepun yang menghubungkan pusat Nikko danOKU-Nikko. 

Jalan terdiri daripada 48 lengkung dan setiap penjuru mempunyai hurufJepun purba, yang bermula dalam abjad dari I-ro-ha yang juga memberi nama ini jalan.

Iroha-zaka sebenarnya dibuat dua jalan, satu datang dan satu lagi untuk naik dankedua-duanya mempunyai 48 lengkung yang hampir sama 48 huruf abjad Jepun kuno.

Atlantic Road – Norway

Jalan
 Atlantik telah diundi sebagai pembinaan Norway abad dan sepanjang limakilometer panjang jalan raya yang menghubungkan Molde dan Kristiansund di negara ini. 

Menaiki jalan di atas beberapa permukaan kasar dan tidak sekata dan ia menakjubkan kerana ia naik sendiri dan jatuh pada banyak tempat seperti laut pada masa air pasang kasar. 

Selain daripada jalan raya yang luar biasa itu sendiri,pemandangan sekelilingnya boleh memberikan apa-apa sakit panas pemandu.


Oberalp Pass – Switzerland

Oberalp
 Pas dalam jalan raya yang luar biasa di pergunungan tinggi Swiss itu hubungan yang penting antara Central Switzerland dan Graubunden Oberland. 

Jalan tersebut adalah benar-benar popular bagi semua pemandu dari Eropah, tetapi iahanya dibuka pada bulan musim panas.

Pada musim sejuk ini akan ditutup untuk lalulintas jalan raya dan jalan raya itu sendiri digunakan sebagai cerun ski, permainan luncur ais dan jejak hiking!


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama