Tutorial Cara Untuk Membuka Laman Web Yang Disekat

Tutorial Cara Untuk Membuka Laman Web Yang Disekat, dah lama cari benda nih, tapi 2 hari lepas baru aku jumpa. Sekarang aku nk ajar korang macm mana nk buka laman web yg disekat.

Baca Juga: Cara Terbaru Spotflux Melepasi laman web yang disekat

Tutorial Cara Menggunakan Ultrasurf ini dibuat buat khas untuk mereka yang masih tak tahu bagaimana cara terbaik untuk menggunakannya..setakat ini (20/05/11), versi terbaru ialah Ultrasurf 10.10 @ U1010..jadi tutorial ini  ditulis menggunakan Ultrasurf versi ini.

Kaedah atau cara menggunakan Ultrasurf perlu dipelajari oleh semua orang yang mahukan keselamatan daripada ancaman para penggodam ketika melayari internet.

Setelah beberapa siri dalam blog ini yang membincangkan mengenai Ultrasurf, akhirnya ia buatkan satu tutorial khas untuk anda semua..(serius khas untuk mereka yang di tempat kerjanya, atau di tempat belajarnya sudah block laman-laman web tertentu.


Tutorial Cara Untuk Membuka Laman Web Yang Disekat

Nampak tak tu? klik 2 kali (double click) pada icon Ultrasurf tu..Hac ada buat koleksi tau dari versi 10.05 sampai la versi terkini..


Waktu ni kena sabar..Ultrasurf belum disambungkan dengan server..


Ok..berhasil! waktu ni Ultrasurf dah berjaya disambungkan ke server dan segala sekatan websense sudah boleh kita bypass..


Klik pada Option (dalam kotak tu)


Ikut semua setting seperti diatas (setting ini untuk mereka yang menggunakan Firefox)
Kemudian klik pada Proxy Settings.. 


Boleh pilih 'Directly use Ultrasurf'...atau...


Boleh letak setting seperti diatas..boleh juga letak nombor 9666 (gantikan) pada tempat ia diletakkan nombor 8580 tu..ada juga yang bertanya, betul ke setting tu ? macam salah je.

Ya...jawapannya, memang salah pun..tapi kalau hendak diikutkan, setakat yang saya guna sehingga hari ini, tiada masalah yang berbangkit berkenaan isu setting ini (dari forum sehingga ke laman blog, semuanya mengatakan benda yang sama)..kalau ada masalah, pasti tiada orang yang akan menggunakan setting seperti ini.. 

Kalau nak diikutkan juga, pada kotak Proxy Host dan Proxy Port, sepatutnya kita meletakkan nilai proxy dan port-nya.

Tetapi sukar untuk mencari proxy yang benar-benar 'fresh' dan masih berfungsi walaupun kita menggunakan perisian Proxy Finder ataupun kita mencarinya secara manual di Alive Proxy..jadi? jadi gunakan sahaja setting seperti diatas..

Apa kegunaannya setting itu? gunakan sekiranya Ultrasurf sudah tidak berfungsi lagi seperti biasa..mungkin port 9666 sudah disekat oleh jabatan tempat anda bekerja..oleh itu gunakanlah segala setting yang ada dengan sebaik-baiknya..




Muat turun dan install di sini ---> WJBUTTON



Ekstrak fail yang telah anda muat turun dan bukan ia menggunakan Firefox..install seperti biasa..setelah install, anda akan nampak button ini berada dibawah sekali..(sila enable terlebih dahulu add-on toolbar) 


Ikut setting seperti dalam gambar diatas..


Anda akan dapat lihat button Ultrasurf berada pada bahagian bawah Firefox (pada add-on toolbar)



Nak download Ultrasurf? klik button download dibawah:

http://www.mediafire.com/download.php?o20ic1cwn3ork7x

kalau cara yang kat atas nih tak jadi,guna cara yang nih pulak UltraVpn

credit to:Mr.Hac



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama