Orang Paling Kaya Di Dunia

terima kasih kpada sape2 yg view blog aku nih,klau bleh sambil view,sambil2 lah follow ye...
x pun ketika baca aku punye entri nih,tinggallah komen ,hehe....

ok,hari ini aku nk ckap pasal berita yg aku terbaca dlam surat khabar kosmo,tentng CARLOS SLIM PALING KAYA DUNIA




Di amerika syarikat org pling kaya Carlos Slim dengan anggaran kekayaannya mencecah AS$74 billion (RM224.47 billion),umur dia xlah tua sngt baru 71 tahun.

Dengan kekayaannya carlos slim telah mengetepikan pengasas Microsoft,Bill Gates menduduki tempat kedua dengan kekayaan berjumlah AS$56 billion(RM170 billion) manakala pelabur AS,warren Buffet menduduki tempat ketiga dengan kekayaan AS$56 billion jugak(RM170 billion),mcm mane warren buffet bleh brada tempat yg ketiga,manakala bill gates tmpat kedua???

Padahal kekayaan diaorg sama je, mungkin perbezaan kekayaan bill gates dngan warren buffet cuma 20 sen,haha...

dalam senarai Forbes telah mencatat 332 billionair adalah drpada Asia manakala 79 billionair dripada eropah, ini bermakna asia yg pling bnyak orng kaya brbanding eropah...

di malaysia seramai sembilan orng yg berada dlam senarai Forbes,robert kuork,87,dngan kekayaan AS8.3$(RM25.2 billion) dia telah mengatasi pengasas Apple dngan berada di ranking yg ke-61....

insyallah,mungkin aku juga akan tercatat dalam ranking orng kaya nih, klau kau org ada duit sbnyak tuh,ape kau org akan buat??




Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama