Thursday, March 31, 2011

0

April Fool???

  • Thursday, March 31, 2011
  • Rahman Hatim
  •  Indahkan Jumaat Anda Dengan Kuliah2 Pagi :)
     
     nk cakap tentang april fool,ada aku terbaca kat dalam topik perbincangan kat dalam facebook,ada org tanya
    (Mengapa Kita tidak perlu sambut April Fool ?Memang Haramkah hukumnya?)
    ,april fool nih  sbenarnya tak perlulah umat islam menyambutnya,takde faedah klau sambut benda nih,kau org bacalah maklumat kat bawah nih,tlong baca sampai habis.....

    April Fool ni mula disambut sewaktu kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol. Kerajaan Islam sebenarnya dah berkurun bertapak kat Granada, Sepanyol, tapi akhirnya runtuh diserang tentera Kristian. Jadi lepas kejatuhan kerajaan Islam itu, maka penduduk Islam di Sepanyol terpaksa la berlindung di dalam rumah untuk menyelamatkan diri.

    Tapi, tentera Kristian masih berasa tak puas hati sebab masih ada lagi saki-baki orang Islam di sana, lalu diorang pun berusaha untuk menghapuskan orang-orang Islam di Sepanyol melalui taktik kotor.

    Penduduk Islam di sana diberitahu bahawa mereka boleh berlayar keluar meninggalkan Sepanyol dengan selamat bersama-sama barang-barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh di pelabuhan. mendengarkan tawaran yang agak menarik itu, maka orang Islam yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu penipuan, telah pergi sendiri ke perlabuhan untuk melihat kapal-kapal yang dimaksudkan. Setelah berpuas hati, mereka pun membuat persiapan untuk bertolak.

    Keesokan harinya iaitu pada 1 April, mereka mengambil semua barangan yang telah dikemaskan lalu menuju ke pelabuhan. Pada masa inilah, pihak Kristian mengambil kesempatan menggeledah dan membakar rumah penduduk-penduduk Islam itu. Mereka juga tak sempat untuk menaiki kapal kerana semua kapal telah musnah dibakar sejak awal lagi. Pihak Kristian kemudiannya menyerang kaum Muslimin dan membunuh kesemuanya; lelaki, perempuan, malahan kanak-kanak! Peristiwa berdarah yang menyedihkan ini kemudiannya diraikan oleh tentera Kristian dengan gembiranya atas kejayaan taktik kotor mereka.

    Sejak hari tu, bukan setakat Sepanyol, tapi seluruh dunia merayakan hari itu sebagai April Fool. Yang menyedihkan, ada juga orang-orang Islam meraikan April Fool's Day tanpa menyedari mereka sebenarnya MERAYAKAN ULANG TAHUN PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI SAUDARA SE-ISLAM MEREKA SENDIRI!
    0

    Surat Untuk YB

  • Rahman Hatim
  • Assalamualaikum,salam sejahtera,apa khabar semua,hari ini jumaat, 1/4/2011,hehe....
    entri semalam sy ada tulis tntang Tunggu 1/4/2011,yg sbenar entri tuh takde apa2,haha,
    kisah hari ini pulak, hari nih ada sepucuk surat untuk dihantar kepada YB,entah apa suratnya,cuba kau orang baca....


    Kehadapan Dato',

    Nama saya Gajuman. seorang engineer yg patah semangat, anak kepada puan jenab dan uncle zek. Bekas perokok sekolah dan calon suami contoh Maal Hijarah.

    Dato' mungkin tidak mengenali saya. Saya pun bukan kenal sangat dato'. Tapi Dato' sangat popular dan saya perchaya org popular mesti banyak duit.

    Duit yg saya ada sekarang cukup utk bayar duit muka rumah sahaja. Jika saya beli rumah, saya tak dapat kahwin. Jika saya kahwin, saya tak dapat beli rumah. Ini betul² dilema. Mana nak buat dulu? Beli rumah ke beli isteri?

    Jika saya beli rumah dulu, nanti Mimi saya bising dah kahwin takde rumah. Jika beli rumah dulu, nanti puan Jenab bising, dah ada rumah tapi kahwin tak lagi. faham tak situasi saya?

    Lain la mcm Dato', Dato' kaya.Popular. Hensem. Macho. Boleh mintak tolong sikit tak?

    Begini Dato'. Jika saya ingin menambah duit simpanan saya, saya perlu mencari kerja baru. Sekarang semuanya perlu kabel. Jadi saya harap sangat Dato' tolong jolok resume saya dekat mana2 kompeni yg ada bagi sekurang2nya bonus 6 bulan gaji, skim persaraan juta2 dan juga mesin kopi Espresso yg mcm dekat Ikea tu. Barulah datang idea nak memajukan syarikat dan sekaligus memacu ekonomi negara ke arah yg lebih mapan.

    Takpun, saya tubuhkan satu kompeni. Kemudian Dato' tolong bagi tender keretapi, kapal selam dan jet pejuang kepada saya. Sori. Projek² buat longkang saya tak main. Kita harus think big. Barulah namanya bumiputera glokal. Saya janji saya takkan sub projek2 terbabit. Sumpah dato' sumpahhhh!!

    Bila saya dah kaya, saya akan menghapuskan kemiskinan di Malaysia. Owhh..jap. Tu mungkin susah sikit kut. Ok lah. start di ampang dulu. Hmmm...saya mula dengan famili saya dulu. Oh, tidak! Ini bukan nepotisme... Sebelum memajukan masyarakat, kita harus memajukan famili dulu. Individu membentuk keluarga, keluarga membentuk komuniti dan komuniti membentuk masyarakat. Ini tema Masyarakat Penyayang tahun bila entah saya lupa. Dato' jgn salah faham..

    Sebelum saya mengundurkan diri, saya harap dato' mempertimbangkan rayuan kudus saya ini. Saya berjanji saya akan beri sokongan penuh pada Dato'. Walaupon saya tak tahu Dato' org parti mana, apa agenda, saya main sokong ajer.

    Terima kaseh.

    .........................
    (Gajuman bin Zakaria)

    Ok. sekarang saya nak hantar surat ni. siapa tahu alamat Shah Rukhan?
    Setem 30 sen cukup tak sampai India? kalau pakai jilat nanti dia tanggal tak?

    Saturday, March 26, 2011

    4

    Punca bunuh diri di KBMALL(kota bharu)

  • Saturday, March 26, 2011
  • Rahman Hatim
  • Baru-baru ini, seorang remaja perempuan didapati cuba untuk membunuh diri Di lokasi KB MALL (Kota Bharu). Kejadian dipercayai berlaku lebih kurang pukul 4 petang. Walaupun terjatuh, perempuan tersebut hanya cedera ringan sahaja kerana pihak bomba telah menggunakan tilam sebagai alas di bawah. Motifnya masih tidak diketahui lagi, rumours mengatakan yang ianya berlaku disebabkan tiada panggung wayang, entah betuiill ke idak aku pun tak tahu.. 
    UPDATED :

    Dikatakan juga gadis tersebut merupakan seorang pelajar.


    Punca bunuh diri, ada yang mengatakan putus cinta, ada juga yang mengatakan kecewa dengan keputusan SPM,dan juga seperti gmabar yg kat bwah nih...




    Mcm2lah org yg edit gmbar nih.....

    Friday, March 25, 2011

    0

    Hukum Pendapatan Hasil Daripada Nyanyian

  • Friday, March 25, 2011
  • Rahman Hatim
  • assalamualaikum,
    tdi dah buat entri2 yg lawak,tpi x lawak pon,skrang nih nk buat entri tentang agama....
    cakap pasal nyanyian nih,klau menyanyi tuh tak lah berdosa,tpi klau org perempuan menyanyi depan khalayak ramai,tak boleh,berdosa,suara adalah salah satu aurat bgi perempuan...
    manakala hasil pendapatannya juga haram,jdi klau nk maklumat lebih lanjut saksikan video klip nih...


    Thursday, March 24, 2011

    0

    Exam (Jangan Meniru!)

  • Thursday, March 24, 2011
  • Rahman Hatim
  • assalalmualaikum,selamat pagi :)
    nk buat lawak sikit,x thu lawak ke tak nih,baca yg kat bwah nih...

    DALAM SATU KELAS YANG SUNYI,


    SEORANG CIKGU BIO TELAH MEMBERI SATU TUGASAN IAITU MENYURUH PARA PELAJAR DALAM KELASNYA MELUKIS ORGAN PEMBIAKAN PEREMPUAN.
    SORANG PELAJAR PEREMPUAN TERUS MELIHAT DALAM KAINNYA UNTUK MELUKIS BENTUK ORGAN PEMBIAKANNYA........

    TIBA2 SEORANG LELAKI TERNAMPAK PERBUATAN ITU DAN MENJERIT2:

    "CIKGU ADA ORG MENIRU!!" ... DENGAN NADA MARAH...



    hahahaha.....

    Wednesday, March 23, 2011

    2

    Peliknya Perangai Manusia

  • Wednesday, March 23, 2011
  • Rahman Hatim
  • 0

    Riwayat Hidup Lelaki & Wanita

  • Rahman Hatim
  • Sekadar Renungan,  Berkongsi cerita pada kengkawan supaya jaga kesihatan ek..

    Lelaki Jika tak Menjaga kesihatan
    1. Umor 20-30 Bayangan Hidup
    2. Umor 30-40 Pandangan hidup
    3. Umor 40-50 Pegangan hidup
    4. Umor 50-60 Bantuan Hidup
    5. Umor 60 ++ Tak Hidup Hidup

    Perempuan

    1. Umor 20-30 Mengancam
    2. Umor 30-40 Macam Macam
    3. Umor 40-50 Terancam
    4. Umor 50-60 Di Ancam
    5. Umor 60 ++ Dah tak Cam


    bacteria82
    2

    Increase speed download(berkesan)

  • Rahman Hatim
  • salam semua,hari ni ada benda nk bgi thu sikit,mungkin ia bleh mengurangkan kemarahan anda ketika mendownload lagu,cerita DLL






    HAHAHA
    0

    Menteri Luar India pertahan kesilapan bodoh di PBB

  • Rahman Hatim
  • hahahaha......aku cuma bleh suka,x bleh gelak,nanti terkencing

     NEW DELHI - Menteri Luar India, S.M. Krishna kini cuba menyelamatkan reputasinya selepas beliau melakukan kesilapan bodoh dengan tersilap membaca ucapan rakan sejawatannya dari Portugal, Luis Amado dalam satu mesyuarat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York pada Jumaat lalu.

    Agensi berita Press Trust of India (PTI) melaporkan Krishna membaca teks tersebut selama tiga minit sebelum seorang pegawai menegur kesilapannya.

    "Dalam ucapan yang lebih peribadi, izinkan saya meluahkan rasa gembira kerana kebetulan mempunyai dua buah negara yang bertutur dalam bahasa Portugis, iaitu Portugal dan Brazil bersama kita pada hari ini," kata Krishna kepada PBB semasa beliau membaca teks ucapan untuk Menteri Luar Portugal.

    Beliau kemudian cuba melupakan kesilapan itu dengan berkata: "Terdapat begitu banyak kertas di hadapan saya. Justeru, ucapan yang salah telah diambil. Malangnya, ia telah berlaku," kata Krishna.  

    Seorang tokoh perhubungan awam dan kolumnis tetap akhbar Mumbai Mid-Day, Dilip Cherian menjangkakan Krishna mungkin tidak disenaraikan dalam Kabinet yang akan datang.

    Cherian menyatakan kesilapan itu memalukan menteri tersebut di PBB. - AFP

    Dipetik Dari akhbar KOSMO

    Tuesday, March 22, 2011

    0

    Koleksi Lawak Penghibur Duka

  • Tuesday, March 22, 2011
  • Rahman Hatim



  • layanzzzzz...





    1.Cium Isteri
    Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:
    Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?
    Suami :Kenapa?
    Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang
    kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah
    mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?

    Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'


    2.Bunuh Setan
    Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri
    menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.
    'Abang,abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itubersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syaratyang
    betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'.

    Kata si suami 'yerr kerr?'
    Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa..

    Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata:

    'banggg, jom kita bunuh syaitan.... bang'.
    Si suami tersenyum panjang.
    Selang dua hari kemudian,
    si isteri berkata:
    'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'...
    'takpe....tunggulah malam'.
    Esoknya si isteri berkata:
    'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang' .
    Si suami diam sambil mengangguk lemah..
    Esoknya si isteri berkata
    'banggg, jom kita bunuh syaitan... '.
    Si suami tiba - tiba marah dan berkata ............
    'Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang'

    3.Pak pandir menunjukankan kepandaiannya

    Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.
    Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas.
    Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik.
    Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.
    Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata,
    'Bentuk macam taik....' Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,
    'Lembik...macam taik.'
    Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu
    taik tu, lepas tu dia berkata,
    'Bau macam taik...'
    Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit taik tersebut.

    Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit....
    'MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!'

    4.Mamak dapat anak

    Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya,
    tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira
    dan terus datang kepadanya
    Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni?
    Mamak: Saya bini juga surat India mari.
    Ali: Apa dia cakap? Tentu good news....
    Mamakalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo.... sayabanyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak!
    Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?
    Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.
    Ali: Lerrrrrr.??? ??...kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha…



    5....kisah 2 ekor burung.
    Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua.

    Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja,
    datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua.Ia berkata kepada si penjual burung.
    Pembeli :Berapa harga burung kakak tua ini...??
    Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu $500, sedangkan yang diam itu $1000.
    Pembeli: Ahhh...?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
    Penjual: Yaa...memang berbeza, yang berharaga $1000 itu ialah pencipta lagunya..


    6.Belajar bahasa English
    Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau. .. suatu hari terlanggar

    seorang pelancong US ketika berjalan2 di The mall
    Gadis:' I'm sorry '
    Pelancong:' I'm sorry, too '
    Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh

    pelancong itu.... dia meneka2 dan terus menjawab....
    Gadis:' I'm sorry. three '
    Pelancong: ' What are you sorry for? '
    Gadis:'I'm sorry, five '


    8.Anak siapa??
    Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert,

    Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.
    Suzy :Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
    Ayah :Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
    Suzy:Tapi mengapa?
    AyahSeparuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu.Tapi,jangan beritahu ibumu ye! Terkejut dengan jawapan itu,suzy pergi pulakepada ibunya..
    Suzy bu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
    Ibu :Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
    Suzi :Tapi kata ayah, Robert itu abang saya.Adik beradik kan tak boleh kahwin.
    Ibu Separuh berbisik) Hmmm....Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
    Suzy :Ha!!??!!
    0

    Gadis Yang dibawa Balik

  • Rahman Hatim
  • Tahun 2020. Namun masih ade gak org yg berfikiran kolot lagi. Kampung Semut Warna Warni.
      
    "Bapak ape ni?.. ape semua ni.. Din cukup tak paham ngan bapak ni.."
      
    "Tak paham apa pulak Din.."
      
    "Ni.. sape pompuan nih? Isteri baru bapak ke ni? Ya Allah.. mak baru je meninggal dah bapak kawin lain.."
      
    "Ni bukan mak tiri kamulah.. Nama dia Ina..ape la kau Din.."
      
    "Ya Allah... ni lagilah teruk.. bawak perempuan bukan muhrim duduk sekali ngan kita.. ape ni bapak?"
      
    "YaAllah ...Din.. ni pembantu rumah kita je.. apsal la kau ni berfikirankolot sangat huh? tula bapak hantar kau ke sekolah dulu kau ponteng."
      
    "Bapak..walupun Din nih tak pandai.. tapi Din masih ingat agama lagi tau! Takkira la dia ni pembantu rumah ke kalu bukan bini kita tak boleh! pahambapak? sudah lah!"
      
    Malam tu...
      
    Din mula ingin menyiasat latar belakang perempuan yang bernama Ina itu.
      
    Apanak jadik ngan bapak nih.. sanggup bawak balik pompuan yang entah darimana demi ingin memuaskan nafsu... cis! Perempuan ni pulak lawa.. drpdbapak buat dosa lebih baik dia kahwinkan aku ngan pompuan ni je.. apelabapak ni..
      
    Sedang Ina sedang bape kali sedang dah.. membancuh kopi si bapak Din tuh.. Din menghampirinya...
      
    Dengan sepantas kilat  Din menyelak rambut Ina dan terkejut akan satu kenyataan.
      
    Huh! memang betul jangkaan aku.. ade paku kat leher dia ni...Aku dah agak pompuan ni  pontia.."
      
    Apalagi Din terus menangkap Ina dan mencabut paku tersebut..

     
    "DAH!! PERGI KAU DARI RUMAH AKU PONTIANAK!!!





    Sekali terkeluar wayar kat leher si Ina...

     
    "Ya Allah ape ni Din... ingat murah ke robot pembantu rumah bapak beli tu hah?!! KOLOT!!!"
    4

    Surat pekeliling daripada bapak kepada boyfriend anaknya

  • Rahman Hatim
  • Kepada Bf anak aku,

    Peraturan 1: Kalo ko sampai kat pagar umah aku pastu dok hon…hon, pastikan ko bawak barang yang nak dihantar..sebab ko takkan ambik ape2 atau sesapa.

    Peraturan 2: Jangan ko pegang2 anak aku depan atau belakang aku. Ko boleh pandang dia, selagi mata ko tak merayau lebih dari paras leher anak aku. Kalo ko takleh jaga tangan ko dari dok pegang2 anak aku..aku boleh tolong cabut dan jaga tangan ko kat umah..

    Peraturan 3: Aku tau skang nih fesyen budak2 pakai seluar londeh sampai nampak boxer atau spender ko. Aku ni open-minded, so aku takkan suruh ko pakai seluar tu elok2 cam manusia normal. Tapi, bagi memastikan yang seluar ko takkan terbukak atau dibukak semasa ber’dating’ ngan anak aku, aku akan pakai stapler gun kat dalam laci aku nih untuk lekatkan seluar ko kat pinggang.

    Peraturan 4: Aku rasa mesti ko tau pasal kempen seks ‘selamat’ yang omputih dok canang hari2 kat tv atau internet. Kalo tak pakai perlindungan cam kondom atau lain2, ko mungkin akan dapat penyakit yang mungkin membunuh ko satu hari nanti. Meh sini aku nak bagitau, kalo ngan anak aku ni, aku lah pelindung tuh..dan aku akan mendatangkan sakit kat tubuh badan ko dan kemungkinan besar akan bunuh ko jugak. Paham?

    Peraturan 5: Biasalah kalo ko nak berkenalan lebih baik ngan aku ni sebagai calon bapak mertua ko..ko nak berbual pasal politik, pasal sukan atau lain2 topik semasa. Aku takmo dengar semua tuh. Satu jer topik yang aku minat nak dengar: bila ko nak antar anak aku balik ke umah ni semula? Dan jawapan yang aku nak dengar cuma: “Awal.”

    Peraturan 6: Aku rasa ko ni hensem, popular kat kolej/pejabat ko, banyak peluang nak dating ngan aweks2 lain yang lagi kiut-miut..aku takde hal ngan kelebihan ko tu..selagi anak aku pon ok dengan kepopularan ko. Tapi, sekali ko dah couple ngan anak aku, ko jangan pandai2 cari pompuan lain sampai la anak aku dah bosan ngan ko atau dia break-off ngan ko. Kalo ko wat anak aku nangis, aku pulak akan wat ko nangis.

    Peraturan 7: Sementara ko menunggu anak aku bersiap, jangan dok mengeluh kalo dia bersiap lama sangat. Kalo ko nak orang yang punctual, ko leh dating ngan mat askar. Kalo ko bosan menunggu kat luar tu, tolong le wat ape yang patut, cam basuh keta aku atau cat pagar umah aku ni.

    Peraturan 8: Tempat2 berikut adalah dilarang sama sekali korang pergi dating; tempat yang ada katil, ada sofa, ada rumput atau apa2 tempat yang leh duduk2 atau baring2. tempat2 yang takde kehadiran orang tua, polis, tok imam. Tempat2 yang gelap. Tempat2 yang membolehkan korang berpegang tangan/menari atau bersukaria. Tempat2 yang panas sampai membuatkan anak aku terpaksa pakai tshirt takde lengan..pakai short skirt. Tempat yang sejuk sampai ko kena panaskan badan anak aku. Movie yang romantic, berunsurkan cium2 tu elakkan. Movie pasal seksa kubur atau hari kiamat dibolehkan.

    Peraturan 9: Jangan sekali-kali menipu aku. Aku ni nampak jer perut buncit, kepala hampir botak, tapi aku akan tau semua pergerakan ko dari spy2 aku. Kalo aku tanya ko nak pegi mana, dengan sapa lagi yang join ngan korang, ko ada satu peluang jer nak jawab dengan benar, tiada yang tak benar melainkan benar belaka. Aku ada satu senapang patah, satu cangkul dan lima ekar tanah yang penuh hutan kat belakang umah aku ni. Selalunya aku dok menembak khinzir kat situ. Kalo aku tembak kepala ko kat belakang tu, takde sapa yang nak tanye. Jangan main2 ngan aku.

    Peraturan 10: Ko patut takut ngan aku ni..kalo boleh biar sampai sangat2 takut. Aku ni dok teringat2 lagi peristiwa bukit kepong. Sampai skang kalo ada orang datang umah senyap2 pastu dok berbual kat laman aku nak tembak..aku ingatkan komunis. Nanti dah abih dating, sampai kat pintu pagar, bukak pintu kereta dan angkat dua2 tangan ko tinggi2. Cakap dengan jelas “saya datang antar anak pakcik”. Pastu terus blah. Tak payah masuk minum teh. Kilauan matahari yang ko nampak kat tingkap umah aku ni ialah teropong senapang sniper aku.

    Sekian, Yg ditakuti,Bapak Kepada Gf ko.

    Monday, March 21, 2011

    0

    Khasiat Rokok

  • Monday, March 21, 2011
  • Rahman Hatim
  • ckap pasal rokok,org kata isap rokok nih bahaya,bahaya ke???
    tpi yg sy tngok kat dalam gmbar nih bnyak khasiat pada rokok,macm2 vitamin ada,
     protein,iodin,semua ada,memang bgus jugak rokok nih ye,hehe...


    tngok tuh,memang berkhasiat la benda nih...


    Jangan Sesekali Anda Mencuba Benda Ini
    0

    Mommy's Nose is Scary!

  • Rahman Hatim
  • x thu lawak ke tak nih,tngok je video nih....
    video
    0

    Adik Miyabi...HOT!! Menyelerakan...Lazat!!

  • Rahman Hatim
  • korg kenalkan siapa Miyabi?..yeahh...maria ozawa...ni adik dia plak...mantopp!! dia di gelar Miyako!




















     p/s: x tau lawak ke x...boring2 aku tepek jer la....
    5

    Cara Berhenti Merokok..

  • Rahman Hatim
  • kasi gegar skit..gggggrgrgrggrgrg
    tapi ni di China je..kalu korang rasa nak berhenti leh pratik mcmni kot...







    'Senaman Kemut n hembus 10 btg sekaligus.'
    ' Amalan ini hanya untuk org btul2 nekad utk berhenti"
    ' Menangis airmata semata2 nak berhenti..bgus2..korang leh ke?
    'air tembakau--bkn tembikai k..'
      Sekali tgk mcm mkn nestum je.."
    'walaupun kesedapan air ini boleh dimaki2, ttp ia adalah penawar yg paling mujarab!'

    Sunday, March 20, 2011

    0

    Asal Boleh je...!

  • Sunday, March 20, 2011
  • Rahman Hatim
  •  fuyo...kamekaze betoiiii
     pki paper je wt cover muke.... kretiv nk mampos
    jom berjuang...

    Saturday, March 19, 2011

    0

    31 Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Manusia Normal

  • Saturday, March 19, 2011
  • Rahman Hatim


  • 31 Perkara Yang Tak Patut Dilakukan Manusia Normal, jom kita tengok apa dia. :P




    1. Menulis nombor pin bank di belakang kad ATM

    2. Menaip sms yang pendek tanpa meletakkan perkataan "huhu"

    3. Pergi berak tanpa pakai towel

    4. Lupa akan asal-usul negaranya dan lebih berpihak kepada negara Korea

    5. Nampak orang tersungkur depan mata tanpa menggelakkannya

    6. Nampak iklan entri aku tanpa tolong klikkan

    7. Mengorat makwe yang tengah berdating ngan pakwenya

    8. Menonton video yang bukan-bukan tanpa mengambil kira langkah-langkah keselamatan

    9. Menuduh aku syok sendiri dengan Lisa Surihani

    10. Pergi KFC atau Mekdi tanpa membazirkan sos dan mengambil straw lebih

    11. Tidak memiliki laptop HP CQ40 yang sangat berkualiti dan tak pernah rosak pun

    12. Menjadi penyokong Man U

    13. Menonton drama My Girl tanpa berasa sedih

    14. Suka cakap pasal politik tapi tak hapal pun Rukun Negara

    15. Nampak orang tengah sidai baju pastu tanya "oi, basuh baju ke?"

    16. Nampak orang pergi pasar pastu tanya "oi, nak beli ikan ke?"

    17. Masuk ke tandas sambil membawa laptop dan earphone

    18. Online menggunakan Internet Explorer

    19. Pergi kuliah tak bawak earphone dan PSP

    20. Lebih berbangga menggunakan nama-nama anime dari nama yang diberi oleh mak bapak sendiri HAHAHAH!!!!!

    21. Membelanjakan RM10 untuk filem 2 Alam

    22. Pergi meeting tepat pada waktunya

    23. Meminta perhatian dan belaian manja orang ramai dalam facebook

    24. Memiliki motor yang besar tanpa perasaan angkuh

    25. Memasak megi di sekolah asrama pada siang hari

    26. Membelikan topup untuk awek

    27. Masih lagi aktif bermain Friendster

    28. Mempunyai muka perogol bersiri pastu pergi rebonding rambut

    29. Mengharapkan kekenyangan itu datang dengan sendiri selepas membuat status 'lapar' di facebook

    30. Baca entri aku ni tanpa komen kat bawah

    31. Mengopy/paste 'list' ni tanpa memberi kredit/backlink.HAHAHA

    Credit To FMAN
    0

    Tasik Oren

  • Rahman Hatim
  • tasik oren,nama pun dah pelik,gambar ni bersebelahan masjid besi putrajaya
    biarkan nama yg pelik asalkan gmbarnya lawa,hehe...
    Macamane pun harap korang enjoy dengan gambar ni ok.
     satu gmbar sudah,nk bnyak2 bwat ape...
    1

    Bandar Metropolitan

  • Rahman Hatim
  • hai semua,nk cerita skit dan kasi tunjuk gmbar2 nih,sy search kat google nk cari gmbar klcc dan trnampak dia tulis Bandar Metropolitan,try la bukak,wow!!! lawa gila bndar metropolitan nih ye,kuala lumpur pun ada gak...
    ok2,tngok gmbar bandar metropolitan kat bawah nih
     SHANGHAI
     BANGKOK
     DUBAI
     HONGKONG
     TOKYO
     MOSCOW
     JAKARTA
     KUALA LUMPUR
     LONDON
     MANILA
    TAHERAN
    Free Auto Malaysia Backlinks My Ping in TotalPing.com